احتمال تعبيه باتري قابل جدا شدن در آيفون ۱۶

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۴۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۵۴۳

گوشي هوشمند جديد شركت اپل يعني «آيفون ۱۶» ممكن است براي مطابقت با قانون اتحاديه اروپا، به باتري قابل جابه‌جايي تجهيز شود. به گزارش ايسنا، اپل در حال توسعه فناوري نوآورانه‌اي است تا جايگزيني باتري را ساده‌تر و كاربر پسندتر كند. طبق قوانين اتحاديه اروپا، شركت اپل احتمالاً در حال توسعه يك فناوري جديد است كه باتري‌هاي آيفون را به راحتي قابل تعويض مي‌كند.

گوشي هوشمند جديد شركت اپل يعني «آيفون ۱۶» ممكن است براي مطابقت با قانون اتحاديه اروپا، به باتري قابل جابه‌جايي تجهيز شود. به گزارش ايسنا، اپل در حال توسعه فناوري نوآورانه‌اي است تا جايگزيني باتري را ساده‌تر و كاربر پسندتر كند. طبق قوانين اتحاديه اروپا، شركت اپل احتمالاً در حال توسعه يك فناوري جديد است كه باتري‌هاي آيفون را به راحتي قابل تعويض مي‌كند. بنابراين ممكن است اپل روي باتري قابل جابه‌جايي آيفون كار كند تا مطابق با الزامات در سراسر جهان باشد و آن را اوايل پاييز امسال عرضه كند. اتحاديه اروپا سال گذشته قانوني را تصويب كرد كه باتري‌هاي گوشي‌هاي هوشمندي كه در اتحاديه اروپا فروخته و توزيع مي‌شوند بايد داراي قوانين طراحي و بازيافت باشند.

اين امر مستلزم آن است كه تمام گوشي‌هاي هوشمند نازك و تاشو تا سال ۲۰۲۷ با اين قانون مطابقت داشته باشند و احتمال دارد كه شركت اپل زودتر اين الزامات را برآورده كند. در حال حاضر، آيفون از نوار چسب براي چسباندن باتري به گوشي استفاده مي‌كند كه جدا كردن آن دشوار است. به نظر مي‌رسد از اين پس اپل بايد از چسب القايي الكتريكي استفاده كند. در اين روش از يك تكان كوچك الكتريسيته براي جدا كردن باتري استفاده مي‌شود. بنابراين شكل جديدي از فناوري به نام جداسازي چسب القايي الكتريكي وارد عمل خواهد شد كه شامل قرار دادن باتري در فلز است. در حال حاضر براي اين فناوري از فويل استفاده مي‌شود و اپل در تلاش است تا آن را تغيير دهد. كارشناسان مي‌گويند اين فناوري جديد به مردم اين امكان را مي‌دهد تا با وارد كردن يك تكانش كوچك الكتريكي به باتري، باتري را از شاسي خارج كنند. از سال ۲۰۲۷ تمام شركت‌ها بايد به مصرف‌كنندگان اجازه دهند باتري‌هاي قابل جابه‌جايي را در محصولات الكترونيكي خود در هر زمان دلخواه خارج و جايگزين كنند. در نهايت، باتري‌هاي قابل حمل بايد توسط كاربران در طول چرخه عمر گجت به راحتي قابل جابه‌جايي و تعويض باشند.

ارسال نظر