اگر همیشه استرس دارید این کارها برایتان ممنوع است

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۱۶۹
اگر همیشه استرس دارید این کارها برایتان ممنوع است

وقتی طعمه نشخوار فکری می‌شویم، با تمرکز بر موارد منفی و تکرار مداوم آن، استرسی را که از قبل احساس می‌کنیم، تشدید می‌کنیم. وقتی در این الگوی فکری هستیم، تمرکز ما بیشتر بر روی اشتباه است تا اینکه چه کاری می‌توانیم برای رفع مشکلات انجام دهیم.

وقتی طعمه نشخوار فکری می‌شویم، با تمرکز بر موارد منفی و تکرار مداوم آن، استرسی را که از قبل احساس می‌کنیم، تشدید می‌کنیم.  وقتی در این الگوی فکری هستیم، تمرکز ما بیشتر بر روی اشتباه است تا اینکه چه کاری می‌توانیم برای رفع مشکلات انجام دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند، بسیاری از عوامل استرس زا که در زندگی با آن مواجه هستیم تحت کنترل ما نیستند. با این حال، پاسخ های ما به این چیزها می تواند بار ذهنی ما را سبک کند یا به سطح استرس ما اضافه کند. بسیاری از افکار و اقداماتی که در هنگام استرس انجام می‌دهیم، می‌توانند با تشدید احساسات منفی که از قبل داریم، به مشکلات ما اضافه کنند.

نشخوار فکری را متوقف کنید

همه ما با چیزهایی روبرو می شویم که باعث استرس ما می شود. طبیعی است که در مورد این عوامل استرس زا فکر کنیم تا ببینیم چه کاری می توانیم برای درک بهتر شرایط انجام دهیم تا بتوانیم آن را تغییر دهیم. اما گاهی اوقات می‌توانیم وارد نوعی تفکر شویم که غیرمولد، بیش از حد منفی و در حد وسواس است. این نوع تفکر به نشخوار فکری معروف است.

وقتی طعمه نشخوار فکری می‌شویم، با تمرکز بر موارد منفی و تکرار مداوم آن، استرسی را که از قبل احساس می‌کنیم، تشدید می‌کنیم. وقتی در این الگوی فکری هستیم، تمرکز ما بیشتر بر روی اشتباه است تا اینکه چه کاری می‌توانیم برای رفع مشکلات انجام دهیم.

نشخوار فکری می تواند به یک عادت تبدیل شود. خبر خوب این است که عادت ها را می توان شکست، حتی عادت های فکری. درباره نشخوار فکری و نقش آن در زندگی خود بیشتر بدانید و ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا نشخوار فکری را متوقف کنید.

کمبود خواب نداشته باشید

بسیاری از موارد به سطح استرس ما اضافه می کنند، اما کمبود خواب یکی از عواملی است که تأثیری بزرگتر از آنچه تصور می کنیم برآن می گذارد.

وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم، نه تنها نسبت به استرس واکنش بیشتری نشان می دهیم، بلکه عملکرد شناختی ما به اندازه کافی دقیق نیست که بتواند به اشتباهات فکر کند و راح حل بدهد و چرخه ای از اضطراب را ایجاد می کند.

استرس همچنین می تواند بر توانایی ما برای داشتن خواب با کیفیت تأثیر بگذارد. اما با رعایت بهداشت خواب خوب، مانند پرهیز از استفاده از تلویزیون یا رایانه قبل از خواب، رفتن به رختخواب هر شب در زمان مشخص و تاریک کردن اتاق، ممکن است خواب بهتری داشته باشید.

رژیم غذایی نادرست را اصلاح کنید

آنچه می خورید می تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد. همانطور که از دست دادن خواب می تواند بر واکنش پذیری شما تأثیر بگذارد، رژیم غذایی نادرست نیز می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. اگر تا به حال به دلیل کافئین زیاد یا افزایش قند در رژیم غذایی خود، خواب سالمی نداشته اید به طور غریزی این مورد را می دانید.

استرس همچنین می تواند بر آنچه میل می کنید تأثیر بگذارد و منجر به خوردن احساسی شود. این وضعیت می‌تواند چالش بزرگ‌تری برای کسانی که استرس دارند و سعی می‌کنند بهتر غذا بخورند ایجاد کند، اما باید کاری انجام داد! در مورد رابطه بین استرس و الگوهای غذایی و نحوه تغییر عادات خود در صورت لزوم بیشتر بیاموزید.

از روابط سمی دوری کنید

زمانی که استرس را تجربه می‌کنیم، حمایت عاطفی، منابع مفید و ثباتی که دوستان برای ما به ارمغان می‌آورند می‌تواند در برابر چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستیم کاملاً مراقب ما باشد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم در هنگام استرس بیشتر به دنبال روابط هستند. این پاسخ، مانند واکنش جنگ یا گریز که بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد، می‌تواند به ما کمک کند تا زمانی که در حال تجربه استرس هستیم، نیازهای خود را برآورده کنیم. این پاسخ ما را به ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن پشتیبانی سوق می دهد.

همانطور که گفته شد، استرس ناشی از یک رابطه متعارض می تواند آسیب زیادی به سلامت و رفاه شما وارد کند. روابطی که گاهی حمایت‌کننده و گاهی اوقات به‌طور غیرقابل پیش‌بینی پر از تعارض هستند، می‌توانند به خصوص دشوار باشند، زیرا یک حس عدم اطمینان و تنش در آنها وجود دارد.

به همین دلیل، نه تنها دانستن اینکه چه زمانی باید یک رابطه سمی را رها کنید، بسیار مهم است، بلکه بدانید که چگونه تمام روابط زندگی خود را تا حد امکان سالم نگه دارید.

برنامه ریزی بیش از حد نداشته باشید

هنگامی که ما بیش از حد مشغول هستیم، حتی اگر برنامه پر از چیزهای هیجان انگیز باشد، می توانیم استرس بیشتری را احساس کنیم، چرا که برای استراحت وقت کمی داریم. اگر برنامه پر از فعالیت های استرس زا یا غیر ضروری هم باشد، خسته کننده تر می شود.

ممکن است بخواهید همه این کارها را انجام دهید، اما یادگیری نه گفتن به نیازهای اضافی در زمان و حذف چیزهایی در زندگی که باعث استرس شما می شود، راهکارهای عالی برای پرورش آرامش درونی هستند.

افکار منفی را کنار بگذارید

آیا احساس می کنید فیلتری در ذهن خود دارید که الگوهای فکری منفی را تولید می کند؟ آیا بدترین نتایج را در زندگی پیش بینی می کنید؟ آیا روی چیزهای بدی که اتفاق می‌افتد تمرکز می‌کنید، در حالی که شادی‌های خود را حذف می‌کنید؟

الگوهای فکری می توانند عادتی باشند و آنچه شما معمولاً در مورد آن فکر می کنید، دنیای شما را رنگ می دهد و به سطح استرس شما کمک می کند. اگر الگوهای فکری شما مضمونی نشاط آور داشته باشد، می تواند برای سلامت روان شما بهتر عمل کند. شما بهترین ها را در هر موقعیتی می بینید، زمانی که زمین خوردید دوباره بلند می شوید و هرگز امید خود را از دست نمی دهید.

اگر بتوانید درجه ای از خوش بینی را حفظ کنید، سطح استرس شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در واقع می توانید یاد بگیرید که عادت تفکر خوش بینانه را در خود پرورش دهید.

فعالیت بدنی پایین نداشته باشید

ورزش می تواند به شما کمک کند در کوتاه مدت استرس کمتری داشته باشید و در بلندمدت مقاومت خود را در برابر استرس افزایش دهید. بسیاری از مردم این را می‌دانند، اما بلند شدن، به‌ویژه زمانی که استرس دارند، یا در وهله اول خیلی مشغول هستند، برایشان مشکل است.

طعنه آمیز است که گاهی اوقات زمانی که بیشترین سود را از ورزش می بریم، این آخرین کاری است که می خواهیم انجام دهیم.

نگران نباشید

وقتی کنترلی بر موقعیتی نداریم، به احتمال زیاد از بدترین ها می ترسیم و بیشتر احساس استرس می کنیم و جالب اینجاست که ما گاهی اوقات احساس می کنیم که کنترل کمتری نسبت به آنچه که در واقع داریم، داریم!

سعی کنید نگرانی خود را کنترل کنید.

فرصت ها را از دست ندهید

وقتی استرس داریم، اغلب می‌توانیم احساس شکست یا خستگی از مبارزه کنیم و فرصت‌هایی را برای کنترل موقعیت از دست بدهیم. در مواقع دیگر، ممکن است ناامیدی یا شکست شخصی را تجربه کنیم و این امر باعث می‌شود که شکست موقتی به چیزی بسیار بزرگ‌تر تبدیل شود.

هر چالشی در زندگی هدیه ای را ارائه می دهد اگر به دنبال آن باشید. ما می توانیم برای درس هایی که می آموزیم سپاسگزار باشیم، حتی زمانی که آنها سخت هستند. ایجاد نگرش قدردانی می تواند به شما کمک کند تا احساس شادی بیشتری داشته باشید و از آنچه دارید قدردانی بیشتری داشته باشید و همچنین می تواند به شما کمک کند تا فرصت هایی را که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهید، ببینید.

استرس خود را نادیده نگیرید

مردم اغلب تا زمانی که تحت فشار قرار نگیرند استرس خود را به روشی پیشگیرانه حل نمی کنند و اغلب پس از آن، به جای فعال بودن ، تمایل به فعالیت مجدد دارند که همیشه منجر به بهترین تصمیم گیری نمی شود. با انجام اقدامات پیشگیرانه با خودمراقبتی منظم، مقاومت خود را در برابر استرس افزایش دهید.

داشتن یک برنامه کلی مدیریت استرس مهم است که نه تنها شامل حذف عوامل استرس زا در جایی که می توانید، و مدیریت استرسی که در حال حاضر احساس می کنید، باشد، بلکه از علائم استرسی که تجربه می کنید نیز آگاه باشید تا بتوانید در صورت تمایل به سرعت اقدام کنید.

مدیریت استرس یک فرآیند مداوم است، نه یک عمل یکباره. در بهترین شکل خود، یک سبک زندگی است.


ارسال نظر