آرژانتین با درخشش مسی فینالیست کوپا آمریکا

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۱۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۳۱۶
آرژانتین با درخشش مسی فینالیست کوپا آمریکا

تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش لیونل مسی به فینال مسابقات کوپا آمریکا رسید.

نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کوپا آمریکا با برتری تیم ملی آرژانتین برابر کانادا به پایان رسید. آلبی سلسته با این برد جواز حضور در فینال مسابقات را پیدا کرد تا یک گام به دفاع از عنوان قهرمانی خود نزدیک شوند.

به گزارش خبرآنلاین، برای تیم ملی آرژانتین، امیلیانو مارتینز، لیساندرو مارتیس، گونسالو مونتیل، کریستین رومرو، نیکولاس تاگلیافیکو، آنخل دی ماریا، رودریگو دی پائول، انسو فرناندز، الکسیس مک آلیستر، لیونل مسی و خولین آلوارز به عنوان نفرات اصلی به میدان رفتند.

ماکسیم کرپائو، آلفونسو دیویس، درک کورنلیوس، مویزه بمبیتو، الیستیر جانسون، استفان استاکیو، اسماعیل کونه، یاکوب شافلبرگ، جاناتان دیوید، ریچی لایریا و کایل لارین نیز به عنوان نفرات اصلی راهی دیدار برابر آلبی سلسته شدند.

آرژانتین در این دیدار مسلط به بازی بود و در نهایت توانست با برتری ۲ بر صفر راهی مسابقه نهایی کوپا آمریکا شود.

نخستین گل بازی در دقیقه ۲۳ توسط خولیان آلوارز روی پاس دی پاول وارد دروازه کانادا شد. لیونل مسی نیز در دقیقه ۵۱ موفق شد گل دوم آلبی‌سلسته را وارد دروازه کانادا کند.

در این دیدار، لیونل مسی ستاره بی‌چون چرا بود و موفق شد ۲ رکورد به نام خود ثبت کند. رکورد نخست گلزنی در ۶ کوپا آمریا بود. مسی از سال ۲۰۰۷ در این رقابت‌ها حضور داشته و در تمام ادوار موفق به گلزنی شده است. دیگر رکورد مسی رسیدن به مرز ۱۰۹ گل ملی و قرار گرفتن در جایگاه دوم برترین گلزنان جهان بود.

مسی اکنون با شهریار فوتبال ایران این رکورد را در اختیار دارد.

آرژانتین در چند سال گذشته موفق به فتح کوپا آمریکا ۲۰۲۱، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده و در آستانه جشن قهرمانی کوپا ۲۰۲۴ در خاک آمریکا است.

رونالدو نازاریو برزیلی تماشاگر ویژه این بازی بود.

فینال کوپا آمریکا ساعت ۳:۳۰ دوشنبه ۲۵ تیر میان آرژانتین و برنده دیدار اروگوئه و کلمبیا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر