از پرداخت وام اربعين چه خبر؟

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۰:۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۱۶۷۵۶

زائران سرپرست خانوار كه دريافت كننده يارانه هستند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه حج و زيارت و انجام مراحل ثبت نام اربعين، درخواست تسهيلات اربعين را ثبت كنند، با اين حال هنوز به صورت رسمي پرداخت تسهيلات اعلام نشده و احتمالا با نزديك شدن به روزهاي اربعين مانند سال گذشته جزئيات آن اعلام مي‌شود.

زائران سرپرست خانوار كه دريافت كننده يارانه هستند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه حج و زيارت و انجام مراحل ثبت نام اربعين، درخواست تسهيلات اربعين را ثبت كنند، با اين حال هنوز به صورت رسمي پرداخت تسهيلات اعلام نشده و احتمالا با نزديك شدن به روزهاي اربعين مانند سال گذشته جزئيات آن اعلام مي‌شود. به تازگي وزير اقتصاد اعلام كرده است كه زائران سرپرست خانواري كه يارانه دريافت مي‌كنند، مي‌توانند تسهيلات مربوط به سفر ايام اربعين دريافت كنند. اين تسهيلات در سال گذشته تا سقف پنج ميليون تومان مشخص شد و براي حضور زميني زائران اربعين از سوي بانك‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه پيش بيني شد. اگر طبق روال سال گذشته اين تسهيلات پرداخت شود، متقاضيان زائر سرپرست خانوار به منظور دريافت و ثبت نام وام اربعين، مي‌توانند نسبت به درخواست تسهيلات در سامانه حج و زيارت (سماح) به نشاني samah.haj.ir اقدام نمايند.

در صورتي كه متقاضيان از مرزهاي زميني خارج شوند، مبلغ اين تسهيلات به صورت خودكار و بدون نياز به مراجعه به بانك‌ها به حساب يارانه آنها واريز شده و با اقساط يكساله از يارانه آنها كسر مي‌شود. سال گذشته، ميزان اين تسهيلات براي سرپرست خانوار سه ميليون تومان، سرپرست خانوار همراه با يك نفر از اعضاي خانوار تحت پوشش او چهار ميليون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر يا بيشتر از اعضاي خانوار تحت پوشش او ‌پنج ميليون تومان بود، اما براي اربعين امسال هنوز اطلاعاتي از ميزان مبلغ تسهيلات به صورت رسمي اعلام نشده است. با اين حال، برخي شنيده‌ها حاكي از آن است كه براي دريافت وام اربعين، ابتدا بايد در سامانه سماح ثبت نام كرده و سپس به صورت اينترنتي يا با مراجعه حضوري به شعب بانك ملي درخواست وام كنيد. گفتني است تا امروز خبری مبني بر اعطاي وام و تسهيلات بانكي از سوي بانك‌هاي عامل به زائران اربعين اعلام نشده و بر اساس تجربيات سال گذشته، به احتمال زياد با نزديك شدن به ايام اربعين اطلاع‌رساني مي‌شود.

ارسال نظر