وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۸۱۸
وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

قریب به یک ماه از شروع فصل نقل و انتقالات مسکن می گذرد و هنوز بازار عرضه و تقاضای واحدهای استیجاری به تعادل قیمت نرسیده است.

بیش از 7 میلیون خانوار مستأجر در سراسر کشور ظرف سالهای اخیر بطور متناوب رشد سنگین اجاره بهای مسکن را تجربه کرده و هر سال تورم فزاینده در این حوزه آنها را مجبور به جایجایی به مناطق ارزان و یا نقل مکان به سکونتگاه های حاشیه ای شهرها می کند.

به گزارش تجارت نیوز، طبق آمار رسمی میانگین اجاره بهای مسکن در مناطق شهری ایران ظرف 5 سال گذشته بالغ بر 49 درصد افزایش داشته که بیشترین سهم رشد قیمت اجاره بها مربوط به سه سال اخیر است.

شرایط وام قرض الحسنه بانک رفاه کارگران

مدت‌زمان بازپرداخت این وام بدون سود و با کارمزد چهار درصد، حداکثر 24 ماه تعیین شده است. در صورتی که وام‌گیرنده از بازنشستگان، مستمری‌بگیران یا حقوق‌بگیران بانک رفاه باشد با انتخاب وام 30 میلیون تومانی و مدت‌زمان بازپرداخت 24ماهه، هر ماه موظف به پرداخت یک میلیون و 363 هزار تومان به عنوان قسط است. مجموع رقم وام و سود برای این افراد، 31 میلیون و 800 هزار تومان تخمین زده شده است.

در صورتی که وام‌گیرنده از کارمندان شرکت‌های مرتبط به بانک رفاه باشد نیز برای بازپرداخت وام 100 میلیونی با نرخ سود 6 درصدی و مدت‌زمان بازپرداخت 24 ماهه، باید هر ماه چهار میلیون و 432 هزار تومان به بانک پرداخت کند. مجموع رقم وام و سود برای این افراد، 106 میلیون و 429 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین هزینه‌های جانبی اتخاذ این وام، مبلغ 200 هزار تومان برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی تعیین شده است.

ارسال نظر