رييس كميته نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد

عدم پاسخگويي شهرداري به تذكر درباره سامانه شهرزاد

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۰۱:۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۱۶۹۶۲

رييس كميته نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه هنوز پاسخي از شهرداري تهران درباره سامانه شهرزاد دريافت نكرده‌ايم، گفت: سازمان هوشمندسازي شهرداري تهران هم كه در ابتداي دوره مورد تصويب شورا قرار گرفت، هنوز بلاتكليف است.

رييس كميته نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه هنوز پاسخي از شهرداري تهران درباره سامانه شهرزاد دريافت نكرده‌ايم، گفت: سازمان هوشمندسازي شهرداري تهران هم كه در ابتداي دوره مورد تصويب شورا قرار گرفت، هنوز بلاتكليف است.

مهدي اقراريان، رييس كميته نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره سامانه شهرزاد گفت: درباره اين سامانه قبلا هم به شهرداري تهران تذكر داده‌ام و منتظر پاسخ شهرداري تهران هستيم. قبلا در ادوار گذشته سامانه تهران من فعال بود و شهروندان مدتي با اين سامانه كار كرده بودند. اما در دوره جديد سامانه شهرزاد در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفت. اينكه دلايل توجيهي شهرداري تهران چيست و چرا اين كار را انجام داده است تا اين لحظه هنوز به ما پاسخي اعلام نكرده‌اند. وي ادامه داد: اينكه مطرح مي‌شود كه شهروندان از طريق سامانه شهرزاد امكان خريد گوشت براي‌شان فراهم مي‌شود، نمي‌دانيم ارتباط آن با ساير موضوعات چيست و ابهاماتي در خصوص شهرزاد وجود دارد و ما در انتظار پاسخ شهرداري تهران هستيم و اميدواريم با توجه به اتمام ايام انتخابات اين فرصت براي عزيزان‌مان در شهرداري تهران ايجاد شود كه زودتر پاسخ تذكراتي كه داده شده است از جمله تذكر درخصوص سامانه شهرزاد را مطرح كنند.

رييس كميته تصريح كرد: مساله ديگري كه وجود دارد، ۴۰۰ ميليون يورويي است كه شورا در مصوبه خود درباره هوشمندسازي شهرداري تهران مجوز آن را داده است كه براساس آخرين اطلاعاتي كه داريم هنوز ليست اين تجهيزات به شورا اعلام نشده است، اما در مصوبه به صراحت اعلام مي‌شود كه بايد حتما اين ليست به شورا ارايه شود و مشخص شود كه اين ۴۰۰ ميليون يورو به چه صورت و بابت چه تجهيزاتي هزينه شود و چه ارتباطي با مساله هوشمندسازي دارد. اقراريان درباره سازمان هوشمندسازي شهرداري تهران تصريح كرد: سازمان هوشمندسازي شهرداري تهران هم كه در ابتداي دوره مورد تصويب شورا قرار گرفت، هنوز بلاتكليف است و من فكر نمي‌كنم كه تا پايان دوره با توجه به اينكه فقط يكساله از دوره ششم شورا باقي مانده است بتوانيم در اين زمينه به نتيجه برسيم چراكه از اواسط سال آينده نيز موضوعات مربوط به انتخابات شوراها مطرح مي‌شود و اين فرصت ديگر امكان‌پذير نيست كه اين سازمان بيايد و در ريل خود قرار بگيرد. وي درباره ادعاي پست‌فروشي در شهرداري تهران گفت: ما به اين موضوع ورود پيدا كرديم و به محض اينكه گزارش در فضاي مجازي به دست ما رسيد به عنوان رييس كميته نظارت شورا به اين موضوع ورود كرده و به معاون برنامه‌ريزي شهردار تهران منتقل كرده و ايشان نيز در اين خصوص به ما پاسخ دادند. پاسخي كه براي بنده ارسال شده، مبني بر اين است كه با عنايت به بررسي‌هاي دقيق سازمان حراست شهرداري تهران موضوع مطرح شده در خصوص انتصابات در منطقه يك كذب محض است. علاوه بر فردي كه مورد اتهام قرار گرفته است مركز حقوقي شهرداري تهران نيز به منظور صيانت از مديريت شهري از فرد ادعا كننده و همچنين منتشر كنندگان شكايت كرده است و مراتب از طريق مراكز قضايي با جديت پيگيري خواهد شد. بلافاصله بعد از دريافت گزارش ما موضوع را پيگيري كرديم و آقاي باقري نيز اين پاسخ را براي بنده ارسال كردند.
وي تاكيد كرد: مساله فساد خط قرمز ما است و ما به محض اينكه گزارشي را از گزارشگران و افشاگران فساد دريافت كنيم در كميته نظارت شورا موضوع را از شهرداري تهران پيگيري خواهيم كرد.

ارسال نظر