تشديد بارش‌هاي تابستانه در برخي مناطق كشور

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۰۱:۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۹۶۷

مركز ملي پيش بيني وضع هواي سازمان هواشناسي با صدور هشدار سطح نارنجي از تشديد فعاليت سامانه بارشي در برخي مناطق شمال غرب طي امروز خبر داد.

مركز ملي پيش بيني وضع هواي سازمان هواشناسي با صدور هشدار سطح نارنجي از تشديد فعاليت سامانه بارشي در برخي مناطق شمال غرب طي امروز خبر داد.
به گزارش تسنيم، بر اساس هشدار مركز ملي پيش‌بيني وضع هواي سازمان هواشناسي عمده فعاليت سامانه در ساعات بعدازظهر و اوايل شب در «شمال آذربايجان غربي و نوار شمالي آذربايجان شرقي» است كه علاوه بر رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شديد موقت نيز به همراه دارد. فعاليت سامانه اثرات مخاطره آميزي همچون «آب‌گرفتگي معابر، سيلابي شدن مسيل‌ها، طغيان رودخانه‌ها، صاعقه، كاهش ديد، لغزندگي جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده‌هاي كوهستاني و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌هاي موقت و محصولات كشاورزي» در پي دارد. در همين حال، سازمان هواشناسي اعلام‌كرد كه در چهار روز آينده برخي نقاط ۱۱ استان كشور مستعد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شديد موقت خواهد بود. به گزارش ايرنا از سازمان هواشناسي، در چهار روز آينده در برخي نقاط استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، برخي نقاط استان‌هاي ساحلي خزر، ارتفاعات مركزي البرز، جنوب كرمان، شمال و شرق هرمزگان و روزهاي دوشنبه و سه شنبه علاوه بر اين مناطق در برخي نقاط خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شديد موقت، در برخي نقاط گردوخاك و در نقاط مستعد تگرگ پيش بيني مي‌شود.

ارسال نظر