صربستان دوست روزهاي سخت ايران است

۱۴۰۳/۰۵/۱۱ - ۰۰:۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۷۸۰۵

رييس‌جمهوري با بيان اينكه صربستان دوست روزهاي سخت ايران است، گفت: گسترش همكاري‌هاي پارلماني دو كشور در ارتقاي همه‌جانبه روابط موثر است.

رييس‌جمهوري با بيان اينكه صربستان دوست روزهاي سخت ايران است، گفت: گسترش همكاري‌هاي پارلماني دو كشور در ارتقاي همه‌جانبه روابط موثر است.
مسعود پزشكيان در ديدار «الكساندر وولين» معاون نخست‌وزير صربستان كه براي حضور در آيين تحليف چهاردهمين دوره رياست‌جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر كرده بود، با تشكر از پيام تبريك رييس‌جمهور اين كشور، صربستان را دوست روزهاي سخت ايران دانست و بر تلاش براي ارتقاي هر چه بيشتر روابط دو كشور تاكيد كرد.

رييس‌جمهور با اشاره به رياست خود بر گروه دوستي پارلماني دو كشور در زمان نمايندگي مجلس، گسترش همكاري‌هاي پارلماني دو كشور را در ارتقاي همه‌جانبه روابط موثر دانست و بر اجرايي شدن هر چه سريع‌تر توافقات فيمابين دو كشور تاكيد كرد.
پزشكيان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به دليل استقلال‌خواهي خود هدف تبليغات كذب و غيرواقعي و همچنين فشار و تحريم كشورهاي زياده‌خواه قرار گرفته است، افزود: ملت بزرگ ايران از هرگونه تجاوزي متنفر است و نمي‌تواند نسبت به جنايات ضدبشري رژيم صهيونيستي در غزه كه دل هر انسان آزاده‌اي را به درد مي‌آورد، بي‌تفاوت باشد.

«الكساندر وولين» معاون نخست‌وزير صربستان نيز در اين ديدار با تبريك مجدد انتخاب پزشكيان به رياست‌جمهوري اسلامي ايران، به آشنايي وي با صربستان به دليل رياست بر گروه دوستي پارلماني دو كشور اشاره و اظهار كرد: ما يك ضرب‌المثل داريم كه مي‌گويد لازم نيست خودت قوي باشي، بلكه كافي است دوستاني قوي داشته باشي و خوشحاليم كه امروز يك دوست نزديك قدرتمند ديگر در سطح بين‌المللي داريم.
معاون نخست‌وزير صربستان با بيان اينكه كشورش به اجراي تمام تعهدات و توافقات خود با ايران پايبند است، گفت: اگر چه ما در قاره اروپا هستيم، اما هرگز به سياست‌ها و اقدامات كشورهاي اروپايي در راستاي ترويج ايران‌هراسي نپيوستيم و به دنبال گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي هستيم.

ارسال نظر