آخرین وضعیت فرش‌های سرقتی سعدآباد

۱۴۰۳/۰۵/۱۳ - ۱۰:۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۹۳۲
آخرین وضعیت فرش‌های سرقتی سعدآباد

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت سیزدهم، گفت که متهم‌های مربوط به پرونده فرش‌های سرقتی سعدآباد از نظر دستگاه قضائی مشخص هستند و رسیدگی به این پرونده در حال پیگیری است.

محمد دهقان سه‌شنبه‌شب در بخشی از یک گفت‌وگوی تلوزیونی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعدآباد گفت: سرقت این فرش‌ها در دولت دوازدهم توسط معاون حقوقی همان دولت به قوه قضائیه اعلام شده بود و در این دولت هم پیگیری شد. خوشبختانه این موضوع در مرجع قضائی در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «در گزارش اولیه دولت قبل، سرقت  ۴۸ تخته فرش از کاخ سعدآباد گزارش شده بود و بعد مرجع قضائی گفتند نه، ۴۲ تخته فرش به سرقت رفته است و ۶ تخته فرش را اشتباه گفته‌اند، اما ۴۲ تخته فرشی که به سرقت رفته است، روشن است.» خاطرنشان کرد: متهم‌ها از نظر دستگاه قضائی مشخص شده است و قاضی خوبی بر پرونده حاکم است و پیگیری می‌شود.

وی گفت: واقعاً این فرش ها، فرش‌های نفیسی است و اهمیت مهم و بالایی دارد به لحاظ تاریخی، چون این فرش‌ها بخشی از زمان قاجار است. امیدواریم هرچه زودتر این فرش‌ها برگردد و متهمین هم باید مجازات شوند و منتظر دستگاه قضائی هستیم که براساس همان چیزی که خود دادستان ویژه روحانیت اعلام کرده و برخی از قضات اعلام کرده‌اند، ان‌شاءالله هرچه زودتر این مسئله به نتیجه برسد.

ارسال نظر