۲ مدال برنز در انتظار شاگردان رنگرز

۱۴۰۳/۰۵/۱۶ - ۱۲:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۲۲۳
۲ مدال برنز در انتظار شاگردان رنگرز

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان باتوجه به حضور حریفش در دیدار فینال به رقابت‌های شانس مجدد بازی‌های المپیک پاریس راه یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی از ساعت ۱۵ روز گذشته به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت ایران) رسماً آغاز شد که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفتند.

به گزارش خبرورزشی، در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد که با حضور حریفش در فینال باشد راهی گروه شانس مجدد شد تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

لوپز در نیمه‌نهایی با نتیجه ۴ بر یک صباح شریعتی را شکست داد و فینالیست شد تا امشب برای کسب پنجمین مدال طلای المپیکش مبارزه کند.  

میرزازاده در این مرحله ابتدا با لی از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی‌ در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

مهدی محسن‌نژاد نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر و با امتیاز عالی عبدالکریم فرگات از الجزایر را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن شد.  

کشتی‌گیر ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد شارشنبیکوف از قرقیزستان گذشت و فینالیست شد. بدین ترتیب محسن‌نژاد امروز برای ادامه کار و کسب مدال برنز باید در گروه بازنده‌ها مبارزه کند.

وی ابتدا با دآرماس از کوبا دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی در مسابقه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف شارشنبیکوف خواهد رفت.

مسابقات شانس مجدد ۲ وزن اول و رقابت‌های مقدماتی ۲ وزن دوم فردا از ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

ارسال نظر