واکنش غول کوبایی به کسب پنجمین طلای المپیک

۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۱۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۸۳۰۴
واکنش غول کوبایی به کسب پنجمین طلای المپیک

میخاین لوپز راز موفقیتش را تمرینات سخت و طاقت فرسا اعلام کرد و طلای پاریس را نتیجه یک عمر کار سخت توصیف کرد.

میخاین لوپز کوبایی در سن ۴۲ سالگی برای پنجمین مرتبه به مدال طلای المپیک رسید تا با کسب این مدال، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ از میادین کشتی خداحافظی کند. به جز این کشتی گیر کوبایی، تنها شش ورزشکار دیگر، از جمله مایکل فلپس و کیتی لدکی، بزرگان شنای آمریکایی، چهار مدال طلای المپیک را در یک رشته انفرادی به دست آورده اند. 

به گزارش ایسنا، لوپز بعد از تاریخ سازی در بازی‌های المپیک گفت: این نتیجه‌ای بود که من در آرزوی آن  برای کل جهان و کشورم بودم. این طلا نتیجه یک عمر کار سخت با کمک همه و خانواده‌ام بود. این بزرگترین برد من است. برای دستیابی به همه این طلاها، باید رشته ورزشی خود را دوست داشته باشید، شغل خود را دوست داشته باشید و به دنیا نشان دهید که می‌توان به چیزهای بزرگ دست یافت.

لوپز که در دهکده کوچک هرادورا در غرب کوبا بزرگ شد، دوران کودکی خود را در تعقیب حیوانات و حمل جعبه‌های میوه با برادرانش سپری کرد، شاید او و برادرانش ناخودآگاه قدرت زیادی را که برای فعالیت‌های ورزشی خود در آینده به آن نیاز داشتند، در کودکی ساختند. برادر بزرگ او میشل یک بوکسور فوق سنگین وزن شد که در آتن ۲۰۰۴ مدال برنز گرفت.

لوپز  درباره راز موفقیتش گفت: استراتژی من این است که به سختی بسیار زیاد  تمرین کنم، هر روز عرق کنم  و همیشه سعی کنم از کاری که انجام می دهم راضی باشم. ورزشم را دوست دارم و کاری که انجام می‌دهم باید کامل باشد، نمی‌توانم اشتباه را تحمل کنم.

در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم، میخاین لوپز دارنده ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا مقابل یاسمانی آکوستا کشتی گیر کوبایی الاصل شیلی با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید تا در ۴۲ سالگی با کسب پنجمین طلای المپیک به پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ المپیک تبدیل شود و با کسب پنجمین طلای المپیک به یک رکورد دست نیافتنی برسد.

او در نشست با خبرنگاران نیز این صحبت‌ها را بیان کرد و در ابتدا درباره قهرمانی در این رقابت‌ها گفت: هر پیروزی در المپیک برای من  خوشحالی بزرگی است. این ولی خاص تر است چون با قدرت به کارم پایان دادم. من پیروزی خود را به تمام افرادی در سراسر جهان تقدیم می‌کنم که این امکان را برای من فراهم کردند که سال‌های شگفت انگیزی را در این ورزش سپری کنم.

- کفش های کشتی را روی تشک گذاشتید. چرا این ژست را به عنوان نماد پایان کار خود انتخاب کردید؟

خوب به یاد دارم که چگونه کشتی را شروع کردم. برای موفقیت در کشتی مربی‌ام به من کفش‌های کشتی نو داد. آن‌ها را روی تشک جلوی من گذاشت و من خیلی خیلی خوشحال شدم. امروز با قدردانی و غرور آن‌ها را بازگرداندم.

- هر یک از پیروزی‌های المپیک را در یک کلمه توصیف کنید.

پکن لذت است، لندن شجاعت است، ریو تلاش است، توکیو از خود گذشتگی است، پاریس شادی است.

- هیچ ورزشکار روسی در این بازی های المپیک حضور ندارد.

نمی خواهم در چنین روزی در مورد سیاست صحبت کنم. همه ما یک قلب کشتی داریم. حریف من در فینال شیلیایی بود اما اهل کوبا. ما همه برادریم.

ارسال نظر