كاهش قيمت دام زنده به كيلويي ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۰۱:۲۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۴۷۱

رييس شوراي تامين دام كشور از كاهش قيمت دام زنده سبك و سنگين در كشور خبر داد و گفت: اكنون جمعيت دام زنده و عرضه گوشت قرمز به گونه‌اي است كه وضعيت بازار اين محصول در حال متعادل شدن است.

رييس شوراي تامين دام كشور از كاهش قيمت دام زنده سبك و سنگين در كشور خبر داد و گفت: اكنون جمعيت دام زنده و عرضه گوشت قرمز به گونه‌اي است كه وضعيت بازار اين محصول در حال متعادل شدن است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، منصور پوريان گفت: اكنون قيمت هر كيلوگرم دام زنده درجه يك سبك به‌طور ميانگين بين 250 تا 270 هزار تومان و هر كيلوگرم دام زنده گوساله درجه يك بين 160 تا 170 هزار تومان است كه نسبت به ماه‌هاي گذشته روند كاهشي به خود گرفته است.
به گفته وي، پيش از اين قيمت هر كيلوگرم دام زنده سبك بين 280 تا 300 هزار تومان و هر كيلوگرم دام زنده گوساله بين 170 تا 190 هزار تومان به بالا بوده است. پوريان با بيان اينكه گوشت منجمد وارداتي در بازار تهران والبرز به وفور يافت مي‌شود، تصريح كرد: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوشت گوساله و گوسفندي منجمد وارداتي در بازار 300 هزار تومان است كه گوشت به صورت روزانه در حال توزيع است. وي با اشاره به اينكه فاصله قيمتي گوشت تنظيم بازاري و گوشت داخلي بسيار زياد است، گفت: اين در حالي رخ مي‌دهد كه با عرضه گسترده دام داخلي روبه‌رو هستيم. رييس شوراي تامين دام كشور با بيان اينكه گرايش مردم به سمت گوشت‌هاي تنظيم بازاري بالاست، بيان كرد: با عرضه بالاي حجم گوشت وادراتي، بازار در حال كنترل است. پوريان اظهار داشت: در كنار عرضه گوشت داخلي، تامين و واردات گوشت منجمد و گرم و تامين دام‌هاي پرواري توليد و عرضه منظم گوشت مرغ، موجب تنظيم بازار اين محصول شده است، زيرا بخشي از مردم به سمت مصرف گوشت مرغ روي آورده‌اند؛ بنابراين افزايش بخشي از مصرف به سمت گوشت مرغ، موجب تعادل بازار گوشت قرمز در كشور شده است. وي كيفيت گوشت‌هاي وارداتي را از لحاظ بهداشتي و شرعي بالا دانست و گفت: با توجه به شرايط فعلي صنعت دامي و اقتصادي به نظر مي‌رسد دولت بايد براي تنظيم بازار گوشت قرمز به واردات گوشت منجمد و گرم و همچنين واردات دام زنده پايه پروار ادامه دهد تا اين محصول با قيمت‌هاي مناسب در بازار عرضه شود.

ارسال نظر