گشايش بازار مالزي براي محصولات ايراني

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۰۱:۲۲:۱۷
کد خبر: ۳۱۸۴۷۲

ظرفيت‌هاي صادراتي ايران و مالزي در نشستي مشترك با سفير اين كشور در ايران و رييس اتاق اصناف بررسي شد. دو طرف بر وجود پتانسيل‌هاي فراوان براي گسترش همكاري‌هاي تجاري تاكيد كردند.

ظرفيت‌هاي صادراتي ايران و مالزي در نشستي مشترك با سفير اين كشور در ايران و رييس اتاق اصناف بررسي شد. دو طرف بر وجود پتانسيل‌هاي فراوان براي گسترش همكاري‌هاي تجاري تاكيد كردند.

در اين نشست، مجتبي صفايي، رييس اتاق اصناف ايران اين نشست را سرآغازي براي ايجاد روابط سازنده ميان دو كشور دانست و گفت: اصناف در ايران از ظرفيت گسترده‌اي در بخش توليد و صادرات در حوزه‌هايي مانند مبلمان، طلا و جواهر، فرش، خشكبار، پوشاك، چرم، كيف‌و كفش و ...  برخوردارند كه نياز است با تقويت توان صادراتي آنها، محصولات توليد شده، بدون واسطه به كشورهاي مختلف صادر شود. به گفته رييس اتاق اصناف ايران طبق آمارهاي موجود مالزي سريع‌ترين نرخ رشد جمعيت را در جهان داشته و اين قابليت را دارد كه با برقراري تجارتي دوطرفه، نيازهاي هر دو كشور از طريق صادرات و واردات تامين شود. صفايي از اعلام آمادگي اتاق اصناف ايران براي دعوت از تجار و بازرگانان مالزي به منظور بازديد و شناسايي فرصت‌هاي صادراتي و وارداتي ايران خبر داد و متقابلا خواستار فراهم شدن بستري براي حضور تجار و بازرگانان ايراني در بازارهاي مالزي شد. وي بر ضرورت توسعه تجارت بي‌واسطه ميان دو كشور ايران و مالزي تاكيد و اظهار اميدواري كرد كه ماحصل اين نشست فرصت‌سازي و بسترسازي براي توسعه فعاليت‌هاي فعالان اقتصادي دو كشور باشد. خيري بن عمر، سفير مالزي در ايران هم در اين نشست به اين نكته اشاره كرد كه حضور در اتاق اصناف ايران و ديدار با فعالان صنفي آينده‌اي روشن را پيش روي فعالان اقتصادي دو كشور قرار داد. لذا نيازمند ايجاد بستري مناسب هستيم تا از طريق آن علاوه بر تامين منافع دو كشور، روابط تجاري و اقتصادي را گسترش دهيم. به گفته وي، مالزي كشوري صادركننده و واردكننده است و طبيعتا در برخي حوزه‌ها نيازمند واردات كالا از ايران است. در حال حاضر نيز برخي محصولات ايراني در بازارهاي مالزي عرضه مي‌شود و من بر اين باورم كه واردات محصولات ايراني علاوه بر اينكه براي بازرگانان مالزي مقرون به صرفه است، كيفيت محصولات نيز براي مصرف‌كنندگان در مالزي جذابيت ويژه‌اي دارد.

ارسال نظر