احتمال شناورسازي ساعت كار ادارات تهران در مهر ماه

۱۴۰۳/۰۵/۲۵ - ۰۱:۴۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۸۶۸

مديركل حمل و نقل عمومي و امور مناطق شهرداري تهران بخشي از اقدامات شهرداري تهران براي تسهيل تردد در مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصيلي ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مدارس و دانشگاه‌ها و احتمال شناور سازي ساعت كاري ادارات را تشريح‌ كرد.

مديركل حمل و نقل عمومي و امور مناطق شهرداري تهران بخشي از اقدامات شهرداري تهران براي تسهيل تردد در مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصيلي ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مدارس و دانشگاه‌ها و احتمال شناور سازي ساعت كاري ادارات را تشريح‌ كرد. به گزارش ايرنا، مهدي گلشني در نشست كميته تخصصي استقبال از مهر ۱۴۰۳ با بيان اينكه در سال جاري اولين كميته استقبال از مهر ماه با حضور ارگان‌ها و سازمان‌هاي مربوطه برگزار شد، گفت: در اين ستاد سه هدف عمده شامل روان سازي جريان ترافيك، ايمن سازي ترافيكي و بالا بردن ارتقاي ناوگان با حضور حداكثري ناوگان‌حمل و نقل پيگيري مي‌شود.

مديركل حمل و نقل عمومي و امور مناطق شهرداري تهران با بيان اينكه همزمان كميته موازي ديگر در مناطق بيست و دو گانه داريم تا اقدامات اجرايي با سرعت ادامه يابد، در مورد سرانجام شناورسازي ساعت كاري ادارات توضيح داد: امروز اين دستور كار با آغاز جلسه ستاد از استقبال مهر آغاز شد كه با هماهنگي استانداري و فرمانداري موضوع پيگيري مي‌شود، اما دقت داشته باشيد كه به صورت ميانگين پيگيري و تصميم‌گيري در اين مورد فرآيندي ۲۵ روزه است و زمان لازم دارد. گلشني افزود: با اجرايي شدن مصوبه كاهش مصرف انرژي از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهريور و آغاز ساعت كاري ادارات از ساعت ۶ صبح شاهد بهبود جريان ترافيك بوديم و ساعات كاري در مهر ماه نيز بايد به نحوي تعيين شود كه عبور و مرور بهتر شود و همچنين با برگشتن ساعات ادارات از ۱۵ شهريور ماه به حالت عادي قطعا بار و جريان ترافيك شديد خواهد شد و ناچاريم با شناورسازي شرايط را نسبتا بهبود ببخشيم. در مورد تاثير رايگان سازي بايد گفت هر چه ميزان ارايه خدمات را افزايش دهيم جذب سفر بيشتر مي‌شود و تصميم رايگان كردن بليت مترو نيز قطعا تاثير در بهبود ترافيك دارد.