اسكوتر و دوچرخه برقي به معابر تهران ميآيد
سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاك و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود دوچرخهها به معابر شهر تهران تا دو ماه آينده خبر داد و گفت: استفاده از اسكوتر و دوچرخه برقي در دستور كار قرار دارد كه تا پايان سال مناقصه آن برگزار ميشود.
سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاك و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود دوچرخهها به معابر شهر تهران تا دو ماه آينده خبر داد و گفت: استفاده از اسكوتر و دوچرخه برقي در دستور كار قرار دارد كه تا پايان سال مناقصه آن برگزار ميشود.
ولي نجاتي در گفتوگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت تردد دوچرخهها در سطح شهر تهران گفت: شهرداري تهران قراردادي در مورد دوچرخههاي معمولي دندهاي منعقد كرده است و به نظر ميرسد تا ۴۵ روز آينده يا حداكثر دو ماه آتي اين دوچرخهها در سطح شهر رويت شوند. سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاك و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه در حال طراحي نرمافزار موبايلي براي استفاده از اين دوچرخهها هستيم، اظهار كرد: در مرحله دوم بحث استفاده از اسكوتر و دوچرخه برقي در دستور كار قرار دارد كه تا پايان سال مناقصه آن برگزار شده و پيمانكار انتخاب خواهد شد. نجاتي با بيان اينكه در حال حاضر در حال نصب ايستگاههاي دوچرخه در سطح شهر هستيم تا مردم از دوچرخه به عنوان يك مد حمل و نقلي پاك استفاده كنند، تصريح كرد: مخصوصا در مركز شهر كه ترافيك زياد است استفاده از دوچرخه ميتواند موجب تسهيل در تردد شود. وي با بيان اينكه ما به استفاده از دوچرخه به عنوان تفريح نگاه نميكنيم؛ بلكه يك مد حمل و نقلي پاك است، در مورد توسعه مسيرهاي دوچرخهسواري در معابر اظهار كرد: در حال حاضر ۳۰۰ كيلومتر مسير دوچرخه در سطح شهر موجود است كه اين ميزان بايد حفظ شود و به فضاي ايمن براي تردد دوچرخهسوارها و استفاده مردم تبديل شود. نجاتي درباره فعاليت دوچرخههاي «زيرو» در تهران گفت: شهرداري تهران هيچگونه مجوز رسمي به دوچرخهها بابت فعاليت در شهر نداده است، اما يك مدت اين دوچرخهها به صورت آزمايشي در اراضي عباسآباد و برخي مناطق فعاليت ميكنند.