نقش محوري وزير جديد صمت در فضاي كسب‌وكار

۱۴۰۳/۰۶/۰۳ - ۰۱:۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۴۷۷

تعامل گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخش‌هاي مختلف اقتصادي و درگير بودن آن در مسائل متنوع توليدي و تجاري، مي‌تواند به بهبود فضاي كسب و كار و تسهيل فعاليت‌هاي اقتصادي كمك شاياني كند.

تعامل گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخش‌هاي مختلف اقتصادي و درگير بودن آن در مسائل متنوع توليدي و تجاري، مي‌تواند به بهبود فضاي كسب و كار و تسهيل فعاليت‌هاي اقتصادي كمك شاياني كند. فعالين اقتصادي بر اين باورند كه وزير جديد صنعت، معدن و تجارت با تكيه بر تجارب خود از مديريت بنگاه‌هاي اقتصادي و تشكل‌ها، شناخت عميقي از چالش‌هاي پيش روي بخش توليد و تجارت كشور دارد و مي‌توانند با بهره‌گيري از اين دانش و تجربه، گام‌هاي موثري در جهت رفع موانع توليد، بهبود فضاي كسب‌وكار و رونق بخش صنعت و تجارت بردارد. عباس آرگون، عضو هيات‌رييسه اتاق تهران در گفت‌وگو با «اكوايران» نيز در اين خصوص به اين نكته اشاره مي‌كند كه وزارت صنعت، معدن و تجارت را مي‌توان يكي از مهم‌ترين و كليدي‌ترين دستگاه‌هاي اجرايي در بخش اقتصادي به خصوص در حوزه توليد و تجارت كشور دانست به همين دليل تصميمات اين وزارتخانه بر بخش‌هاي مختلف توليدي و تجاري و همچنين فضاي كسب‌وكار تاثير مستقيم دارد. 

با توجه به اثرگذاري اين وزارتخانه‌ در بخش‌هاي مختلفت اقتصادي كشور فعالان اقتصادي معتقدند وزير جديد بايد از خرد جمعي استفاده كرده و با استفاده از مديراني با تجربه بتواند تمام سطوح وزارت صنعت، معدن و تجارت كه پس از ادغام به يكديگر متصل نشده بودند يكپارچه كند. 

 فعالان اقتصادي معتقدند انتخاب مديران كارآمد مي‌تواند به وزير جديد در اين بخش كمك كند، چرا كه وزير بايد به عنوان يك هماهنگ‌كننده عمل كند و مجمع الجزايري كه در اين وزارتخانه وجود دارد را در يك مسير قرار دهد و در صورتي كه بتواند هماهنگي لازم را به وجود آورد با توجه به اينكه با بخش خصوص كار كرده مي‌تواند نتيجه مطلوبي در اين بخش به دست آورد. روز گذشته محمد اتابك با ۲۳۱ راي از ۲۸۸ نماينده توانست به طبقه دهم ساختمان وزارت برسد. اتابك در كارنامه خود نايب‌رييسي اتاق بازرگاني، معاون اقتصادي بنياد مستضعفان، مديرعاملي و نايب‌رييسي شركت سيمان تهران، مديرعاملي و نايب‌رييسي هيات‌مديره شركت اكباتان، عضويت و رياست هيات‌مديره شركت‌هاي مختلف از جمله سرمايه‌گذاري بانك مسكن، شركت صدرا و چندين شركت توليدي را دارد كه اين كارنامه موجب شده تا از او به عنوان گزينه‌اي مناسب براي وزارت صنعت، معدن و تجارت ياد كرد.