قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده اعلام شد / پژو ۴۰۵ بدون رنگ چند میلیون تومان شد؟ + جدول اسفند ۱۴۰۳
جدیدترین قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده را در گزارش زیر بخوانید.
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، پژو ۴۰۵ یکی از محبوبترین محصولات ایرانخودرو در دهه ۸۰ و ۹۰ حسوب میشود، در این گزارش به بررسی قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ میپردازیم.
بر اساس آگهیهای منتشر شده در سایتهای فروش خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه سوز بدون رنگ مدل ۱۳۹۰ با ۶۰۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۹۸ با یک لکه رنگ و ۷۲ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان فروش میشود.
در آگهیهای دیگر مدل های قدیمی پژو نیز به چشم میخورد به عنوان مثال پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۵ با چند لکه رنگ و ۲۵۰ هزار کیلومتر کار کرد به قیمت ۲۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. همچنین پژو ۴۰۵ بنزینی مدل ۱۳۸۲ دور رنگ با ۳۳۰ هزار کیلومتر کار کرد ۲۶۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده است. لیست قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده در اسفند ۱۴۰۳ در جدول زیر مطالعه کنید.
قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده - اسفند ۱۴۰۳ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
پژو 405 بنزینی | ۱۳۹۰ | نوک مدادی/گلگیر تعویض | ۱۱۳,۰۰۰ | ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 دوگانه سوز | ۱۳۹۰ | نقره ای/ بدون رنگ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 بنزینی | ۱۳۹۸ | خاکستری/یک لکه رنگ | ۷۲,۰۰۰ | ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 بنزینی | ۱۳۹۸ | خاکستری/صافکاری بدون رنگ | ۱۲۰,۰۰۰ | ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 دوگانه سوز | ۱۳۹۵ | خاکستری/یک لکه رنگ | ۲۵۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 دوگانه سوز | ۱۳۹۸ | نقره ای/ بدون رنگ | ۱۳۱,۰۰۰ | ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 بنزینی | ۱۳۸۵ | تیتانیوم/ چند لکه رنگ | ۲۵۰,۰۰۰ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو 405 بنزینی | ۱۳۸۲ | عنابی / دور رنگ | ۳۳۰,۰۰۰ | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخچه پژو ۴۰۵
ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ پژو ۴۰۵ را در مدل های(جی -ال و جی-ال-ایکس) تولید کند. این خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدنترین تکنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شده بود.خطوط جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.
از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو ۴۰۵ جی ال، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است.
ساخت داخلی قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل ۷۷% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹% بالغ خواهد گردید.
بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ می بایست ۳۵ قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن ۸۴ قطعه کاملا جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه تزییناتی، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.
کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی ر(لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.
اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد. این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر "وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند" یاد کرده است.
