قیمت جدید بازار آزاد شاسی بلند ایران خودرو مشخص شد + جدول اسفند ۱۴۰۳
قیمت جدید بازار آزاد هایما اعلام شد.
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، هایما یکی از شاسی بلندهای چینی بازار است که توسط ایران خودرو از سال ۱۳۹۴ در ایران تولید و مونتاژ میشود. در ادامه به بررسی قیمت جدید هایما در بازار آزاد میپردازیم.
بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد هایما اس ۸ مدل ۱۴۰۳ والی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله میشود و هایما اس ۸ مدل ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ میلیون کمتر از مدل بالاتر این خودرو به فروش میرسد. همچنین هایما اس ۵ شش سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ حوالی ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه میشود.هایما اس ۷ توربو پلاس ۱.۸ لیتر مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود. در ادامه جدول قیمت بازار آزاد در اسفند ۱۴۰۳ را بخوانید.
قیمت بازار آزاد هایما - اسفند ۱۴۰۳ |
|||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۲ | صفر | ۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۳ | صفر | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۲ | صفر | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک | ۱۴۰۲ | صفر | ۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس | ۱۴۰۲ | صفر | ۱,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تجربه رانندگی با هایما S۵
عملکرد گیربکس خوب و قابل قبول است و از اکثر چینیها واکنشپذیری بهتری دارد. باید گفت عملکرد این گیربکس شباهت بسیاری به هایما S۷ دارد و مانند آن هماهنگی خوبی با موتور دارد. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک است و باتوجهبه حرکات عرضی کم و سواری خشک و سیستم تعلیق، هندلینگ خوبی را در S۵ تجربه میکنید. در مورد سواری باید گفت که فوقالعاده خشک و آزاردهنده است؛ یکی از دلایل آن وجود رینگ ۱۷ اینچی و فاق نسبتاً کم لاستیک است. باتوجهبه ارتفاع بلندش متوجه حرکات عرضی محدودی در این خودرو میشوید البته که این خشکی سیستم تعلیق از حرکات عرضی آن کم میکند. دید راننده به عقب بهواسطه شیشه کوچک پشت، کمی محدود است؛ دید نقطه کور قابل قبول و دید به جلو هم خوب است.
ترمزگیری هایما S۵ جدید از برادرش S۷ بهواسطه وزن کمتر بهتر است و کلاً ترمزگیریاش از تمام رقبا بهتر به نظر میرسد. نرمی فرمان به نسبت یک خودروی شهری خیلی جالب نیست؛ اما از برخی از رقبا بهتر است. به بحث جذاب سوخت رسیدیم، مصرف سوخت S۵ حدود ۴ لیتر از اعلام کمپانی بیشتر و یعنی حدود ۱۲.۶ لیتر است و این عدد برای یک خودروی اقتصادی شهری وحشتناک است. خدمات پس از فروش هایما S۵ ۶AT بهواسطه ایرانخودرو خیلی خوب بوده اما مانند اکثر خودرو های چینی کمبود قطعه دارد و برای قطعاتی ساده باید چند روز انتظار بکشید. بازار خریدوفروش این خودرو خیلی جالب نیست و اوضاع بازار خریدوفروش برادر بزرگش خیلی بهتر است. خودرویی که برای تست در اختیار ماست کارکرد کمی دارد و تا حالا فقط ۹ هزار کیلومتر رفته؛ در این مدت خرابی نداشته و فقط یک بار برای تعویض روغن به نمایندگی مراجعه کرده است.
