اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۶۸

بانک صنعت ومعدن به دنبال کاهش نرخ سود تسهیلات

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات بانک صنعت و معدن ٢١درصد است و در تلاشیم این نرخ را به زیر ٢٠درصد کاهش دهیم. علی اشرف‌افخمی که در حاشیه نشست مدیران شبکه بانک صنعت و معدن در مشهد سخن می‌گفت، افزود: در خراسان‌رضوی بیش از 4.5برابر سپرده جذب شده در بانک تسهیلات اعطا می‌شود و این درحالی است که هیچ بانکی بیش از ٩٠درصد جذب شده خود تسهیلات اعطا نمی‌کند.

این مدیربانکی تصریح کرد: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی با کارایی بیشتر صنایع و پایین آوردن قیمت تمام شده ممکن خواهد بود که این امر در بلندمدت امکان‌پذیر است. وی در ادامه در خصوص سود تسهیلات وام ارزی عنوان داشت: این سود در بانک صنعت و معدن در حال حاضر ٦درصد است که با وجود باز شدن فضای جدید در راستای تعامل بیشتر با دنیا و کاهش تدریجی محدودیت‌هایی که در گذشته با آن درگیر بودیم احتمال زیادی وجود دارد که بتوانیم با اخذ خطوط ارزی، سود تسهیلات ٦درصدی را نیز کاهش دهیم. افخمی در ادامه در خصوص برنامه‌های اجرا شده در بانک صنعت و معدن عنوان کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌یی نقش کلیدی در پروژه‌های عمرانی کشور دارد، طی دو سال گذشته در احداث پروژه‌های بزرگ و نیروگاه‌های زیادی تامین مالی انجام دادیم، همچنین در زمینه امور زیرساختی از جمله راه آهن نیز فعالیت کردیم.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: طرح راه‌اندازی نخستین قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان با تامین نقدینگی 1.8میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن اجرا شد، همچنین در حوزه صنایع پتروشیمی، در پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان ٥٨٠میلیون دلار و در پروژه پتروشیمی ایلام ٢٣٠میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده که این دو پروژه در حال اجرا هستند، علاوه بر این طرح‌های پتروشیمی واقع در خرم‌آباد و مهاباد با تامین منابع ٢٣٠میلیون یورو امسال بهره‌‌برداری شده و فعالیتشان آغاز شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ٢٠٠طرح مختلف طی دو سال گذشته در حوزه صنعت و معدن تعیین مالی شده است، گفت: 7طرح فولادی که طی سال‌های گذشته متوقف بود با اعطای تسهیلات دو میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن هم‌اکنون مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

افخمی در ادامه به حمایت از صنایع کوچک و متوسط اشاره کرده و اظهارداشت: یکی از کارهای مهمی که در سال جاری در قالب یک طرح آزمایشی در حال اجراست، حمایت و تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط با توجه به سهم اشتغالزایی بالای آنان است. این طرح‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ٣٠٠٠واحد کوچک و متوسط صنعتی برای دریافت تسهیلات مراجعه کردند و طی ١٠ماه سال جاری ٤٦٠٠میلیارد تومان تسهیلات ریالی به صنایع کوچک و متوسط اعطا شده است.


بانک صادرات خدمات بیمه‌ای را تسهیل می‌کند

بانک صادرات ایران برای کاهش هزینه شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران، خدمت جدید خسارت کارت را روانه بازار کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای ترویج خدمات نوین و تسهیل در امور بیمه‌یی هموطنان خدمت جدید خسارت کارت را روانه بازار کرد. بانک متبوع با در نظر گرفتن اینکه یکی از مشکلات عمده شرکت‌های بیمه، پرداخت خسارت ناشی از حوادث به بیمه‌گذاران و افراد ذی‌نفع است و مراجعات مکرر افراد یاد شده به شرکت‌های بیمه جهت تکمیل پرونده، دریافت چک و نهایتا نقد کردن آن از عوامل طولانی شدن پرداخت حق خسارت بیمه است نسبت به ارائه این خدمت جدید اقدام کرده است. بر اساس این گزارش شرکت‌های بیمه‌یی برای برخورداری از این خدمت ‌باید با این بانک تفاهمنامه منعقد و با استفاده از سامانه‌های تعریف شده و تجهیزات منصوبه در محل شرکت به صورت مستقیم و بدون واسطه نسبت به صدور و تخصیص خسارت کارت به نام مشتریان خود اقدام کنند. دارندگان خسارت کارت نیز می‌توانند با مراجعه به هر یک از ابزارهای پذیرش شبکه شتاب از موجودی کارت خود به صورت یکجا یا به دفعات استفاده کنند. شایان ذکر است بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن 2575 شعبه بانکی در داخل و 25 واحد بانکی در خارج ازکشور، صدور بیش از 55میلیون کارت الکترونیکی، راه‌اندازی 4800دستگاه خودپرداز و نصب حدود 390هزار دستگاه پایانه فروشگاهی در مراکز خرید نقش بسزایی در توسعه و ترویج بانکداری نوین در اقصی نقاط کشور دارد.


شعب شهرستان بانک سامان گوی سبقت ربودند

در ششمین همایش قدردانی از روسای موفق شعب بانک‌های کشور از 10رییس شعبه برتر بانک سامان قدردانی شد. به گزارش اداره روابط‌عمومی بانک سامان مازیار فزونی مدیر بانکداری خرد در این باره گفت: در این همایش که به همت موسسه عالی بانکداری و با حضور مدیران ارشد بانک مرکزی و بانک‌ها برگزار شد، روسای 10شعبه که بهترین عملکرد را با توجه به امکانات و انتظارها در 12شاخص همچون جذب منابع، کاهش هزینه‌ها، وفاداری مشتریان، رضایت مشتریان، پوشش مطالبات سم و غیره داشته‌اند به عنوان برترین‌ها معرفی شدند. مدیر بانکداری خرد بانک سامان تصریح کرد: در این رده‌بندی، برای نخستین‌بار روسای سه شعبه شهرستان، شامل شعب جهانشهر کرج، زاینده‌رود اصفهان و شهریار رتبه‌های برتر را کسب کردند. وی افزود: همچنین شعب سعادت‌آباد، منیریه، بلوار دریا، اهواز، مدرس مشهد، گیشا و ساری نیز رده‌های بعدی را به دست آوردند. همایش سالانه تقدیر از روسای شعب برتر نظام بانکی همه ساله به کوشش موسسه عالی بانکداری بانک مرکزی و با هدف ارزیابی و ترغیب و تشویق برترین‌های نظام بانکی برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر