روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۷۶

افزایش تجارت ایران- فیلیپین

گروه تجارت گروهی از تجار فیلیپین به سرپرستی «ماریو تانی» نماینده سازمان توسعه تجارت خارجی این کشور با حضور در محل اتاق ایران با همتایان ایرانی خود در زمینه‌های تامین محصولات غذایی، توریسم، خدمات فناوری اطلاعات و سخت‌افزار مذاکره کردند. علی‌اصغر فرشچی، مدیرکل آسیا- اقیانوسیه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در گذشته همکاری‌ها بین دو کشور ایران و فیلیپین در زمینه‌های مختلف به طور مداوم انجام می‌گرفت و محصولاتی مانند مواد غذایی، میوه و پوشاک به ایران وارد می‌شد اما اکنون با رفع موانع، دامنه این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت. فرشچی بر لزوم پایدار شدن همکاری‌های اقتصادی با افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید کرد.«ماریو تانی» نماینده سازمان توسعه تجارت خارجی فیلیپین نیز با اشاره به اقتصاد رو به رشد دو کشور، ایران را چهل و نهمین کشور همکار تجاری فیلیپین ارزیابی کرد و گفت: تجارت 69 میلیون دلاری دو کشور عمدتا در کالاهایی مانند میوه و مواد غذایی، ماشین‌آلات، نفت، مواد پتروشیمی همچنین مواد شیمیایی بوده و ایران در رتبه شصت و یکم صادرات به فیلیپین قرار دارد که امیدواریم در آینده این رتبه ارتقا یابد.


تسویه طلب پیمانکاران بازار عراق

گروه تجارت رییس سازمان توسعه تجارت درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ایرانی شاغل در بازار عراق گفت: منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار گرفت و به دنبال آن، صندوق ضمانت صادرات با انجمن خدمات فنی- مهندسی بررسی‌های مربوطه را انجام داد و آن دسته از پیمانکاران ایرانی که در عراق فعالیت می‌کردند و صورت وضعیت تایید شده کارفرما را دارند یا اینکه چک آنها از دولت آن کشور صادر شده اما به‌دلیل کاهش درآمدهای نفتی کشور عراق نتوانستند طلب خود را دریافت کنند برای انجام امور تسویه شناسایی شده‌اند. ولی‌الله افخمی‌راد به «ایسنا» گفت: بعد از معرفی این افراد به بانک توسعه صادرات، مبالغی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و طبیعی است زمانی که دولت عراق قادر به پرداخت این وجوه باشد، بدهی پیمانکاران پرداخت خواهد شد و آنها نیز باید حداکثر ظرف یک سال این بدهی را به دولت پرداخت کنند.


برگزاری همایش بازارهای صادراتی

گروه تجارت صادرکنندگان، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و روسای اتاق‌های بازرگانی و برخی مدیران اتاق‌های مشترک به همراه کنفدراسیون صادرکنندگان ایران هفته آینده در تهران گردهم می‌آیند تا ضمن معرفی پتانسیل‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط کشورمان، بازارهای جدید صادراتی در نقاط مختلف به ویژه کشورهای همسایه و حوزه جاده ابریشم را معرفی کنند. این کنفرانس 16بهمن ماه با حضور بیش از 700شرکت‌ کوچک و متوسط ایرانی(SMEs) در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود و تلاش دارد بازارهای جدید صادراتی و راه‌های توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه جاده ابریشم را معرفی کند. بررسی مقررات و مجوزهای قانونی صادرات، ارائه راهکارهای ورود به بازارهای بین‌المللی از طریق بستر اینترنت، ارائه گزارش‌های آماری صادرات از ایران به کشورهای همسایه و جاده ابریشم ، بررسی ظرفیت‌های موجود در بازارهای این کشورها و تبیین سیاست‌های کلی دولت جهت توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط از محورهای اصلی این کنفرانس است که از سوی شرکت بین‌المللی زودل برگزار می‌شود.


همکاری «سایپا» و قطعه‌سازان

گروه بنگاه‌ها مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا در نشست بررسی شرایط همکاری گروه سایپا و قطعه‌سازان گفت: در گروه سایپا برنامه‌های جامعی تدوین شده که با روند رو به رشدی درحال اجرا و پیگیری است. مهدی جمالی تاکید کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از شرایط حال حاضر سایپا، افزایش تولید است که امیدوارم با کمک قطعه‌سازان هر چه بیشتر برای شرایط جدید بعد از برجام مهیا شویم. جمالی از اصلاح ساختار مالی گروه سایپا خبر داد و رشد سهام سایپا و توجه بازار سرمایه به صنعت خودرو را به فال نیک گرفت و گفت: باید سایپا را در بلندمدت ارزیابی کرد و مطمئن باشید با رسیدگی و توجه ویژه به مسائل و مشکلات موجود و پیدا کردن راه‌حل‌های منطقی، سایپا به روز‌های اوج خود خواهد رسید. ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز خواستار توجه ویژه به قطعه‌سازان شد و تاکید کرد: ما هم اعتقاد داریم که تنها راه عبور از مشکلات صنعت خودرو کشور افزایش تولید است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر