باقی ماندن بحران قربانیان

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۹۶


واشنگتن ‌پست:

این روزنامه تیتر یک خود را به شمار کشته ‌شدگان توسط پلیس در امریکا اختصاص داده است. این گزارش نشان می‌دهد که میزان کشته ‌شدگان طی یک سال تغییر چندانی نکرده است. در همین حال پیش از این نیز برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که مسوولان پلیس امریکا ادعا کرده‌اند بیشتر افرادی که در سال گذشته میلادی به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شدند، یا مسلح بودند یا اینکه برای ماموران پلیس و غیرنظامیان تهدید محسوب می‌شدند. با این حال مقامات پلیس امریکا نام ۲۱۰نفر از افرادی که سال گذشته با گلوله ماموران کشته شده‌اند، افشا نکرده‌اند. رفتار خشونت بار پلیس امریکا با مظنونان به ویژه در جامعه سیاه‌پوستان این کشور نارضایتی‌های گسترده‌یی در چند منطقه به وجود آورد. این اعتراضات زمانی به اوج رسید که ماموران سفیدپوست پلیس امریکا چند سیاه‌پوست آفریقایی‌تبار غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند. کشته شدن مایکل براون، سیاه‌پوست 18ساله امریکایی به ضرب گلوله پلیس امریکا در تابستان سال 2014 در منطقه فرگوسن ایالت میسوری تظاهرات و شورش‌های گسترده‌یی را برانگیخت.

وال‌استریت ژورنال:

تیتر یک این روزنامه به بررسی بازارهای اقتصادی در سال 2016 پرداخته است. برگزیت، ترامپ و نفت پرسروصداترین رویدادهای سال 2016 بودند. دستاورد این رویدادها برای بازارهای مالی شوک‌کننده و تعجب‌آور بود. سال 2016 دنیا شاهد اتفاقات بزرگی بود که بازارهای مالی را تحت تاثیر شدید قرار داد. پررنگ‌ترین این اتفاق‌ها بدون تردید برگزیت، ترامپ و قیمت نفت بودند. شاید سالی که دارد به پایانش نزدیک می‌شود، شروع یک حرکت تازه در جهان را کلید زده باشد؛ حرکتی که با برگزیت شروع و با انتخاب ترامپ ادامه یافت. در این میان چین، اوپک و ایتالیا هم نقش‌هایی داشتند که باعث نگرانی‌هایی در دنیا شدند. در سال میلادی 2016 که سپری شد از نظر کارشناسان این رویدادها بیشترین تاثیر را روی بازارهای مالی جهان گذاشت. ژانویه 2016 اصلا به سرمایه‌گذاران روی خوش نشان نداد. تنها در 10روز نخست کاری سال 2016 بازارهای جهانی سهام تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش ارزش یوآن 4 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست دادند.

ال‌ پاییس:

این روزنامه تیتر یک خود را به جزییات تازه‌یی از ارسال بزرگ‌ترین محموله سلاح امریکا به اروپا اختصاص داده است. بر این اساس ارتش امریکا بیش از 600 کانتینر حامل تسلیحات، بزرگ‌ترین محموله سلاح و مهمات در 20سال اخیر را به قاره اروپا ارسال کرده است. این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که پنتاگون اعلام کرد، قصد دارد 6 هزار فروند تانک را به مناطق شرقی قاره اروپا ارسال کند. ارتش امریکا در بیانیه‌‌یی اعلام کرد حدود 620 کانتینر سلاح اواخر اکتبر وارد بندر نوردنهایم در شمال آلمان شده است. این کانتینرها با قطار به انباری تسلیحاتی منتقل‌ شده تا در سراسر اروپا توزیع شود. ژنرال بن هاجز، فرمانده نیروهای امریکایی در اروپا گفت: «داشتن یک هزار دستگاه تانک بدون فراهم کردن مهمات مورد نیاز تاثیر بازدارندگی نخواهد داشت. مقامات امریکایی و اروپایی مدعی هستند که افزایش حضور نظامی امریکا در قاره اروپا با هدف مقابله با «تجاوز روسیه» صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه