هجمه‌ها در سال 95 نسبت به قوه قضاییه زیاد بود

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۲۲

رییس قوه قضاییه با تقدیر از تلاش‌های قضات، کارکنان، مدیران و مسوولان قضایی از تشدید حملات دشمنان به قوه قضاییه در سال 95 خبر داد و تاکید کرد: این حجم از حملات به دستگاه قضایی نشان می‌دهد که ما در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و جریان نفوذ راه درستی را پیموده‌ایم و قطعا این مسیر را با قاطعیت بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم مسوولیت‌پذیری مسوولان در نشست با اعضای مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: طبق سخن رهبر معظم انقلاب، اختلاف سلیقه در نظام جمهوری اسلامی در حد خود ایرادی ندارد، اما مهم معیارهایی است که براساس آنها باید برخی تعارضات را رفع کرد. این معیارها در واقع همان محکمات انقلاب هستند که مصادیق بارز آن را می‌توان در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یافت.

رییس قوه قضاییه، تصریح کرد: شاخص ما برای حقوق بشر، شاخص‌های مبتنی بر نگاه مضمحل و منحط فرهنگ ماتریالیستی و لیبرالیستی نیست بلکه حقوق بشر در چارچوب دغدغه‌های انسان مومن که دل در گرو حضرت حق تعالی دارد برای ما قابل فهم است.

آملی‌لاریجانی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های نظارتی مانند شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و از همه مهم‌تر دستگاه اجرایی باید در مسیر تحقق احکام اسلام قدم بر دارند و بر این اساس نباید مدیرانی به‌کار گماشته شوند که احکام و معیارهای اسلامی را از صمیم قلب قبول ندارند و برای اجرای آن همت نمی‌گمارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر