حذف یارانه‌ غیرنیازمندان ادامه دارد

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۲۹


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حذف غیرنیازمندان یارانه‌بگیر متوقف نشده است، گفت: طبق گزارش تفریغ بودجه، بخشی از اوراق مشارکت در مصارف جاری هزینه شده است.

هادی قوامی در گفت‌وگو با فارس درمورد اینکه چرا در تبصره 14 بودجه سال 96 موضوع «حذف غیرنیازمندان یارانه‌بگیر» مانند سال‌های گذشته اضافه نشد، اظهار کرد: در تبصره 14 گفته شده مستمری افراد بی‌بضاعت و مستمری‌بگیران 20درصد افزایش یابد، با توجه به اینکه از محل هدفمندی است، بار مالی 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی دارد و دولت باید از محل حذف غیرنیازمندان این افزایش را پرداخت کند، بنابراین این موضوع در قانون مستتر است.

وی تصریح کرد: دولت ناچار است بند مربوط به افزایش مستمری‌بگیران را اجرا کند و چاره‌یی جز حذف غیر‌نیازمندان نیست. اگر منابع تولید، بهداشت و اشتغال را هم ندهد، ناچار است افزایش مستمری، مستمری‌بگیران را بپردازد. این موضوع به معنای توقف حذف دهک‌های بالای یارانه‌بگیر نیست. با برگزاری انتخابات و پیروزی دولت، مسوولان همه دهک‌های بالا را حذف خواهند کرد.

قوامی در مورد اینکه عدم اضافه شدن بند «حذف غیرنیازمندان» انتخاباتی بوده است، گفت: نه، دولت نگاه دیگری به هدفمندی دارد، امیدواریم حذف ادامه یابد و به بخش‌های دیگر هم منابع اختصاص یابد و به‌گونه‌یی تنظیم شده که دولت نتواند سهم تولید و اشتغال را ندهد.

مشاهده صفحات روزنامه