اخبار

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۳۳

خدمت‌رسانی بیمه البرز در تعطیلات نوروز

تمام شعب شرکت بیمه البرز در مراکز استان‌ها و شعبه تخصصی پرداخت خسارت خودرو در استان تهران در روزهای تعطیل نوروز ۱۳۹6 آماده ارائه خدمات بیمه‌یی به هموطنان هستند. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه البرز، شعب سراسر کشور و شعبه تخصصی پرداخت خسارت خودرو تهران این شرکت در روزهای تعطیل دوم، ‌سوم و دوازدهم فروردین ۱۳۹6 از ساعت ۹ تا ۱۳ به ارائه خدمت به مشتریان خواهند پرداخت. این گزارش حاکی است همچنین مرکز پرداخت خسارت سیار بیمه البرز به شماره تلفن ۸۴۳۲۵ (۰۲۱) در روزهای تعطیل نوروز از ساعت 8 تا ۱۴ جز روزهای 30 اسفند 95، اول و سیزدهم فروردین 1396 آماده ارائه خدمات ارزیابی خسارت به بیمه‌گزاران زیان‌دیده تصادفات رانندگی است.


سکه طرح قدیم گران و طرح جدید ارزان شد

گروه بانک و بیمه- در جریان معاملات روز دوشنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۲۰ هزار تومان و نیم سکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۱۳ هزار و ۲۴۰ تومان بود؛ قیمت دلار نیز ۳۷۴۵ تومان، یورو ۴۱۰۹ تومان، درهم امارات ۱۰۴۰ تومان، پوند ۴۷۱۱ تومان و لیر ترکیه ۱۰۴۰ تومان بود. به گزارش «تعادل»، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰ هزار تومان افزایش، یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و نیم سکه با ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، ۷۱۸ هزار تومان، ربع سکه با ۶۰۰۰ تومان افزایش، ۳۸۹ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۰۰۰ تومان افزایش ۲۴۹ هزار تومان معامله شد. بازارهای بورس آسیا روز (دوشنبه) رشد کردند، درحالی‌که قیمت جهانی طلا نیز اندکی بالا رفت. رشد بازارهای بورس آسیا به دلیل انتشار گزارش اشتغال امریکا و در پی آن رشد شاخص بورس وال‌استریت امریکاست، اما سرمایه‌گذاران منتظر نشست این هفته فدرال رزرو بانک این کشور هم هستند که به احتمال فراوان قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد. اما دیروز قیمت جهانی طلا نیز بعد از 5 هفته کاهش، در آستانه انتخابات اروپا اندکی بالا رفت. قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه با 0.2 درصد افزایش، یک هزار و 208 دلار و 53 سنت در هر اونس اعلام شد. طلای امریکا هم با 0.4 درصد افزایش به قیمت هر اونس یک هزار و 206 دلار و 30 سنت در بازارها معامله شد.


آمادگی بانک‌ها برای خدمت‌رسانی در ایام نوروز

شبکه بانکی موارد 5 گانه‌یی به‌منظور رفاه حال هم‌میهنان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به بانک‌ها در نظر گرفته است. بانک‌ها ملزمند با هدف تسهیل شرایط دریافت خدمات بانکی در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز پیش‌بینی و اقدام کنند و پیش‌بینی و تدارک نقدینگی لازم در هر یک از استان‌ها با توجه به عوامل اثرگذار در نقدینگی و تجربیات سال‌های گذشته، پشتیبانی از تمام دستگاه‌های خودپرداز، برای تامین نقدینگی و رفع خرابی‌های احتمالی، در دسترس بودن دایمی خدمات بانکداری الکترونیک و رفع نقص‌های فنی و همچنین پاسخگویی مناسب به مشتریان در اسرع وقت، دایر کردن شعب کشیک در اقصی نقاط کشور با اولویت مناطقی که دارای جاذبه‌های زیارتی و گردشگری و اعلام فهرست آن به بانک مرکزی، و اطلاع‌رسانی کافی درباره تمهیدات ابلاغی از طریق رسانه‌های جمعی و پایگاه اطلاع‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری را در نظر داشته باشند.


شورای فقهی رکن بانک مرکزی می‌شود

عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: به زودی و با تصویب مجلس، شورای فقهی بانک مرکزی از حالت مشورتی به رکن بانک تبدیل می‌شود. سیدعباس موسویان در گفت‌وگو با ایبنا، درباره مصوبه اخیر مجلس در زمینه تشکیل شورای فقهی در بانک مرکزی در قالب یک رکن و خروج آن از حالت مشورتی گفت: از زمانی که بانک‌های اسلامی در دنیا تاسیس شدند به تدریج احساس کردند که در کنار مدیریت اجرایی و نظارت فنی و تکنیکی باید شورایی نیز شکل بگیرد که ابزارها، شیوه‌ها و روش‌ها را در طراحی و اجرا با موازین شریعت تطبیق بدهد. عضو شورای فقهی بانک مرکزی اظهار داشت: به همین جهت در قالب بانک‌های اسلامی و حتی در کشورهایی نیز که بانکداری اسلامی به صورت تک‌شعبه کار می‌کنند، کمیته شریعت یا شورای فقهی دارند که مشورت فقهی ارائه می‌کنند. در ایران نیز این احساس نیاز شد و از حدود ۱۵ سال قبل در پژوهشکده پولی و بانکی، شورای مشورتی بانکداری اسلامی شکل گرفت که مدت‌ها جلسات آن تشکیل و پیشنهاداتی برای نظام بانکی ارائه می‌شد و به تدریج به بانک مرکزی منتقل و رسما در این بانک به فعالیت ادامه داد.


مراسم پایان سال بانک گردشگری برگزار شد

مراسم پایان سال بانک گردشگری با حضور مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری، خسرو خواجه‌حسنی مدیرعامل بانک گردشگری و معاونان و مدیران ارشد بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، در این مراسم اقدامات و فعالیت‌های سال 95 هر واحد ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آن رئوس اقدامات سال 96 تبیین و برنامه‌ریزی شد. براساس این گزارش، مدیرعامل بانک گردشگری نظرات خود را در مورد برنامه‌های پیش‌روی هر واحد ارائه و عنوان کرد: طراحی خدمات و محصولات جدید، مشتری‌مداری و مسوولیت‌های اجتماعی فعالیت‌هایی بود که در سال 95 در اولویت قرار گرفته و باید در سال آینده نیز در کنار سایر برنامه‌ها با قوت بیشتری به آن پرداخته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر