سفر پادشاه سعودی به شرق آسیا با میلیون‌ها دلار هزینه

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۴۵

گروه جهان

سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی به همراه هزار شاهزاده و وزیر و دستیار و خدمتکار به کشورهای شرق آسیا ازجمله اندونزی، مالزی، برونئی، چین، ژاپن و مالدیو با ولخرجی و ریخت‌و‌پاش‌های بی‌سابقه و شگفت‌انگیز همراه شد.

به گزارش العهد، پادشاه سعودی درحالی به سفرهای پر هزینه خود ادامه می‌دهد که کشورش مجبور شده در پی بحران شدید مالی، سیاست ریاضت اقتصادی در پیش بگیرد و کارشناسان اقتصادی نسبت به وقوع فاجعه مالی قریب‌الوقوع در این کشور هشدار داده‌اند. ملک سلمان در سفر خود به کشورهای شرق آسیا با صرف هزینه‌های هنگفت، چهار هواپیما و صدها تن مواد غذایی و وسایل و تجهیزات و چندین خودرو سلطنتی به همراه دارد. این درحالی است که مردم عربستان هم‌اکنون با موج گرانی دست به گریبان هستند و از افزایش نرخ خدمات عمومی همانند حمل‌و‌نقل و آب، برق، گاز و کالاهای اساسی و ضروری زندگی و از سوی دیگر کاهش دستمزدها رنج می‌برند و زندگی برای آنها روز به روز سخت‌تر می‌شود. ملک سلمان بن عبدالعزیز در سفر خود به ژاپن به عنوان نخستین سفر یک پادشاه سعودی به توکیو در نیم قرن گذشته تقریبا 1200 اتاق در هتل‌های مجلل و با شکوه برای اسکان تقریبا یک هزار نفر به مدت 3 روز به همراه صدها خودرو لیموزین رزرو کرد. قرار است ملک سلمان بن عبدالعزیز که در فرودگاه هاندا مورد استقبال ناروهیتو ولیعهد ژاپن قرار گرفت، روز دوشنبه با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کند و روز سه‌شنبه هم اکیهیتو، امپراتور 83 ساله ژاپن در قصر خود میزبان ملک سلمان خواهد بود.

خاندان آل سعود به بهانه هزینه‌های سرسام‌آور جنگ در یمن و حمایت مالی و نظامی از تروریست‌ها در عراق و سوریه و کاهش یافتن قیمت نفت، قیمت‌ کالاها و خدمات، عوارض و مالیات‌ها را به طور صعودی افزایش داده و مردم عربستان را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است. سلمان قرار است پس از ژاپن به چین و مالدیو سفر کند؛ احزاب مخالف مالدیو روز جمعه به سفر آتی سلمان اعتراض کردند و هشدار دادند در مورد اینکه سعودی‌ها قصد خرید یک جزیره را در این جمهوری بحران‌زده دارند، تظاهرات خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر