ایجاد چرخه اقتصادی برای افزایش اشتغالزایی

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۶۰

ادامه از صفحه2

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در قانون برنامه به آن پرداخته‌ایم این است که به موضوع دیپلماسی اقتصادی به عنوان محور کار دیپلماسی توجه شده است. صحنه، صحنه رقابت و گاه شیطنت است. اگر همه ما یک نگاه ملی را دنبال کنیم و در این شرایط اقتصادی شرایط را پهن کنیم برای سرمایه‌گذاری؛ این شروع خوبی است. بعضی از پروژه‌هایی که دیدم در حال انجام است. مثلا در زمینه خرید ایرباس به معنای سرمایه‌گذاری ما نیست. سرمایه‌ها را خودشان دارند تامین می‌کنند که در یک فاصله زمانی از فروش بلیت تامین می‌کنند. در زمینه بعضی از کارخانجات لیست آنها را به من داده‌اند که سرمایه‌گذاری به صورت مشارکت انجام شده است. گزارشی که من دارم سرمایه‌گذاری حدود 9 هزار میلیارد دلار است.

رییس مجلس شورای اسلامی در مورد این سوال که ارزیابی خود را از عملکرد آقای روحانی چگونه می‌بینید؟ اینکه شاخص‌ترین عملکرد دولت ایشان را چه می‌دانید و همچنین اگر بخواهید 2 اقدام دولت یازدهم را نام ببرید به چه چیزی اشاره می‌کنید؟ پاسخ داد: در ارزیابی چه در بحث اقتصاد مقاومتی و چه در بحث کلی، دولت در بعضی زمینه‌ها خوب عمل کرده است مثل بحث کشاورزی، بهداشت، نفت و سیاست خارجی. باتوجه به اینکه آقای روحانی هم سال‌ها در موضوع سیاست خارجی تسلط دارند برای‌شان آشناست. اما در بعضی زمینه‌ها باید سریع‌تر عمل کند.


با آقای روحانی رفیق هستم

رییس پارلمان در ادامه سخنانش در پاسخ به این سوال که شما گفتید به انتخابات ورود نکرده‌اید اما برخی نزدیکان شما در جریان اصلاح‌طلب از شکل‌گیری یک ائتلاف بین شما و آقای روحانی برای حمایت از ایشان در انتخابات پیش‌رو خبر دادند، پاسخ داد: البته من رفیق آقای روحانی هستم اما بنای دخالت در انتخابات را ندارم اما این دو موضوع ممزوج از همدیگر است. مصلحت نمی‌دانم برای انتخابات همه بخش‌های کشور درگیر شود. او در ادامه پاسخگویی‌هایش راجع به بازتاب‌های مربوط به تبصره 38 قانون برنامه ششم توسعه در بیرون از مجلس و سیاسی نگاه شدن به آن، اظهار داشت: با این موضوع بد برخورد شد و جور دیگری دیده شد؛ تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر حذف این مصوبه مانع ورود مجدد مجلس به آن نیست و می‌توان راه دیگری برای آن یافت. البته قرار شده که این موضوع در قانون جامعی که به مجلس ارائه می‌شود، بیاید. لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات و تصمیم احتمالی رییس مجلس برای رایزنی با رییس قوه قضاییه در این باره پرسیده بود، گفت: در مجلس کمیته‌یی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل نشده است اما برخی نمایندگان طرحی دادند که من مطالعه کنم و محور آن گفت‌وگو میان جریان‌های فکری مجلس بود.

وی درباره ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات اظهار داشت: اگر مصوبه‌یی در این باره وجود داشته باشد، باید در مجلس به تصویب رسیده باشد اما بالاخره نهادی در این باره تصمیم گرفته است؛ شما نمی‌دانید کدام نهاد تصمیم گرفته است؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر