اختلاف ترامپ با فدرال رزرو

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۹۱

نیویورک تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به اختلاف دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا با فدرال رزرو اختصاص داده که حول محور نرخ بهره است. هرچند اختلاف ترامپ با این نهاد کمی قبل و درخصوص تصمیم ایجاد ممنوعیت برای مهاجران نیز بالا گرفته بود. فدرال رزرو امریکا پس از آنکه در نشست دسامبر 2015 میلادی برای نخستین‌بار در 10سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد، تا مدت‌ها نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد. متن مذاکرات نشست جولای نشان می‌دهد که 2 مقام ارشد فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره در این نشست شده بودند ولی بیشتر مقام‌های فدرال رزرو خواستار منتظر ماندن برای ارائه اطلاعات و آمارهای اقتصادی بیشتر شدند. مقام‌های فدرال رزرو در این نشست با 9 رای موافق در برابر یک رای مخالف خواستار حفظ نرخ بهره بدون تغییر در نشست جولای شده‌اند.


ال‌پاییس:

بیشتر روزنامه‌های اسپانیایی تیتر یک صفحه اول خود را به انتخاب سوزانا دیاز به سمت دبیرکلی حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا اختصاص داده‌اند. حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا یکی از احزاب سیاسی اسپانیا و قدیمی‌ترین حزب این کشور است. این حزب در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ در اسپانیا دولت را در دست داشت. مرام سیاسی این حزب، سوسیال دموکرات است. حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا در ۱۸۳۳ بنیان گذاشته شده است. این حزب از لحاظ تاریخی با اتحادیه عمومی کارگران (اتحادیه‌یی کارگری در اسپانیا) پیوند داشته و حتی زمانی عضویت در این اتحادیه پیش‌شرط عضویت در این حزب بود. اما در دهه ۸۰ اختلافاتی بین این دو پیش آمد. پس از انتخابات قانونی اسپانیا در ۱۴مارس ۲۰۰۴ این حزب بزرگ‌ترین حزب تشکیل‌دهنده دولت بود. این حزب بخشی از حزب سوسیالیست‌های اروپاست و در ضمن عضو انترناسیونال سوسیالیست است. خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو، رهبر این حزب بود[نیازمند منبع] که در دو دوره با رای پارلمان اسپانیا به نخست‌وزیری رسید. سوزانا دیاز پاککو، رییس جامعه «اندالوسیا» امریکا و چهره معروف حزب سوسیالیست پیش از این در واکنش به حذف زبان اسپانیایی از سایت کاخ سفید گفته بود: «ترامپ از جامعه لاتین امریکایی بیزار و حمله او غیر قابل تحمل است.»


آس:

تیتر یک این روزنامه به گلزنی‌های سرخیو راموس برای رئال‌ مادرید در دقایق حساس و بازی‌های مهم اشاره کرده است. بر این اساس، سرخیو راموس باز هم در دیدار یک‌شنبه رئال‌ مادرید و رئال بتیس، منجی تیمش شد و توانست گل پیروزی را برای سفیدپوشان به ثمر برساند. این مدافع اسپانیایی توانست 3 امتیاز مهم را برای تیمش به ارمغان بیاورد تا در شب شکست بارسلونا، مادرید بار دیگر صدرنشین شود. کاپیتان رئال‌ مادرید از فینال ۲۰۱۴ لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکومادرید تاکنون ۲۲ گل وارد دروازه حریفان کرده که ۱۹ گل در نتیجه تاثیرگذار بوده است. گل‌های مهم او در حالی به ثمر رسیدند که بازی یا مساوی بوده یا مادرید از حریف عقب بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر