کره‌شمالی: تحریم‌های جدید اعلان جنگ است

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۰۱

گروه جهان|

وزارت خارجه کره‌شمالی در واکنش به تحریم‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور، تحریم‌ها را یک اقدام جنگی و به مثابه محاصره اقتصادی کامل قلمداد و تهدید کرد کسانی که از این تحریم‌ها حمایت کردند‌ را مجازات می‌کند.

به گزارش رویترز، شورای امنیت روز جمعه به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی به‌دلیل آزمایش اخیر یک موشک بالستیک قاره‌پیما تصویب و محدودیت‌هایی را در دسترسی این کشور به نفت خام و محصولات پالایش شده نفتی و درآمدهای حاصل از کار کارگران در خارج اعمال کرد. کره‌شمالی در تاریخ 29 نوامبر اعلام کرده بود با موفقیت یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید را آزمایش کرده که خاک امریکا را در تیررس سلاح‌های هسته‌یی امریکا قرار می‌دهد.

وزارت خارجه کره‌شمالی در واکنش به این تحریم‌ها در بیانیه‌یی گفت: «امریکا از قدرت هسته‌یی کره‌شمالی واهمه دارد و با دیوانگی هرچه بیشتر برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها و فشارها علیه کشور ما تلاش می‌کند. این تحریم‌های جدید در سطح محاصره اقتصادی کامل کره‌شمالی است. از نظر ما این قطعنامه ساخته و پرداخته امریکا و پیروانش است و دست‌اندازی جدی به حاکمیت جمهوری ما و همچنین یک اقدام جنگی ناقض صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و منطقه محسوب می‌شود. قاطعانه این قطعنامه را رد می‌کنیم.» وزارت خارجه کره‌شمالی افزود: سلاح‌های هسته‌یی این کشور یک عامل بازدارنده و برای دفاع هستند که قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کنند. این وزارتخانه اعلام کرد: «ما هرچه بیشتر عامل بازدارنده هسته‌یی مختص به دفاع از خود را تقویت خواهیم کرد تا اساسا تهدیدهای هسته‌یی، ارعاب و اقدامات خصمانه امریکا را از طریق ایجاد یک توازن قدرت عملی با واشنگتن ریشه‌کن کنیم. امریکا حتی یک ثانیه نباید فراموش کند که جمهوری دموکراتیک خلق کره یک کشور راهبردی است که می‌تواند یک تهدید هسته‌یی چشمگیر را متوجه خاک امریکا کند.» کره‌شمالی همچنین هشدار داد کسانی که به قطعنامه تحریم‌ها رای مثبت دادند با مجازات پیونگ‌یانگ مواجه خواهند شد. وزارت خارجه چین نیز اعلام کرده که قطعنامه تحریم‌های جدید بر لزوم راه‌حل صلح‌آمیز برای کره‌شمالی از طریق مذاکرات تاکید دارد و همه طرف‌ها باید در جهت کاهش تنش‌ها تلاش کنند.

 

ارسال نظر