عرضه 60 هزار خودرو در کمتر از 2 ماه آینده
قائممقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاریسازی و عرضه حدود 60 هزار دستگاه خودرو ظرف کمتر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.
به گزارش «تعادل»، مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند. در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم. اکبر صادقی افزود: تلاش میکنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارایه کنند تا همه مسوولان در جریان مشکلات و محدودیتهای صنعت خودرو کشور قرار گیرند.
وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگهای شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان اینکه تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: با وجود تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کمترین تاخیر، برنامهریزیهای گستردهای انجام دادهایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف بهکار میبندیم. مصطفی خان کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی به شبکه قطعهسازان سبب رونق در خطوط تولید قطعهسازان و بهبود شرایط تولید شد.
قائممقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگها در عمل با تجاریسازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود 1500 دستگاه رساندهایم.
وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت میکند.
وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روشهایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشتهایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش میدهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود. همچنین بخشنامههای فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطهگری و دست یابی آسان مصرفکننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاستهای موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمتها با وجود تغییرات نرخ ارز شده است.