حضور موثر بانک رفاه در نمایشگاه الکامپ
بدون شک، ارایه آخرین و بهروزترین خدمات نوین بانکی یکی از دستاوردهای هر بانکی است که بخواهد رضایت مشتریانش را کسب کند. امروزه انجام خدمات بانکی از طریق تلفن همراه و با استفاده از ابزارهای نوین و به صورت غیر حضوری باعث شده تا بانکی که در این زمینه پیشگام باشد بیشتر مورد توجه قرار گیرد بهطوری که در این راستا بانکی موفقتر عمل میکند که این دستاوردهای نوین را در کمترین زمان ممکن در اختیار مشتریانش قرار دهد.از آنجا که بانک رفاه همواره دغدغه مشتری محوری داشته است سعی کرده بهترین خدمات الکترونیکی را برای بهرهبرداری مشتریانش فراهم کند بطوری که موبایل بانک، رفاه پرداخت، تبلت بانک، همراه بانک رفاه، سامانه اطلاعرسانی پیام کوتاه، رمز یکبار مصرف موبایلی و اپلیکیشن موبایلی همراه بانک رفاه از جمله مهمترین خدماتی است که این بانک در راستای مشتری محوری در اختیار مشتریان خود قرار داده است.
پرداخت انواع قبوض و پرداخت اقساط از طریق کارتهای شتابی، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت مستقیم قبوض همراه اول و پرداخت حق بیمه با کارت شتابی از دیگر خدماتی است که به دارندگان حساب در بانک رفاه عرضه میشود.این در حالی است که بانک رفاه در بیست و پنجمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حضوری قدرتمندانه داشت به گونهای که غرفه بانک رفاه از نخستین روز برپایی نمایشگاه با استقبال پرشور مخاطبان همراه بود و ارایه انواع سرویسهای مبتنی بر مشتری محوری از مهمترین اهداف حضور بانک رفاه در نمایشگاه الکامپ بود.بانک رفاه با دارا بودن کاملترین سبد محصولات متنوع در سیستم بانکی، پذیرای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بود به گونهای که این بانک از معدود بانکهایی است که در یک نمایشگاه تخصصی غیر از بانک و بیمه حضور یافته که نشان از توجه مدیران بانک به ارایه فناوریهای نوین دارد.لازم به ذکر است، گواهی دیجیتال، پرداخت شناسهدار و پرداخت وجه بدون کارت از طریق کد اختصاصی از دیگر خدمات الکترونیکی بانک رفاه به شمار میآید که مجموعه این خدمات در کنار استعلام پرداخت قبوض، استعلام اصالت ضمانتنامهها، دریافت شماره کارت تسهیلات و نیز مشاهده گواهی تمکن مالی باعت شده تا مشتریان بانک رفاه با خیالی آسوده انواع خدمات نوین بانکی را از بانکی که در آن حساب دارند دریافت کنند.بانک رفاه کارگران به عنوان نخستین بانک اجتماعی کشور اقدامات متنوعی را در جهت به روز کردن و حل مشکلات مالی مردم و سپرده گذاران به انجام رسانده است. این بانک به عنوان نخستین بانک اجتماعی کشور و با قریب به شش دهه سابقه خدمات ارزنده در حوزه رفاه کارگری و مشمولین تامین اجتماعی، به عنوان یکی از بانکهای بزرگ تجاری کشور خدمات و اقدامات متنوعی را در جهت به روز کردن و حل مشکلات مالی مردم و سپردهگذاران به انجام رسانده است.یکی از اقدامات مطلوب بانک رفاه کارگران، ارایه خدمات مدرن مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ایجاد سیستم یکپارچه پرداخت و ایجاد سامانه خدمات بانکی متمرکز به مشتریان این امکان را داده است که بتوانند از طریق کانالهای مختلف پرداخت همانند خودپردازها، همراه بانک، پایانههای فروش، موبایل بانک، ساتنا، پایا، تلفن بانک به آسانی و به سرعت عملیات بانکی خود را انجام دهند.از دیگر اقدامات مهم در زمینه مدرنسازی عملیات بانکی و ایجاد زیرساختهای فناوری اطلاعات در بانک را میتوان به افزایش تعداد دستگاههای خودپرداز و پذیرندهها در نقاط مختلف کشور، افزایش تعداد و بهبود پایانههای فروشگاهی، ایجاد و توسعه واحدهای الکترونیکی سلف سرویس، توسعه و بهبود خدمات مبتنی بر موبایل بانک، ایجاد و توسعه خدمات واحدهای سیار، توسعه کارتهای اعتباری در معاملات کسب وکاری و جذاب ساختن و تنوع بخشی به آن، ترویج و نهادینه ساختن استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در بین عموم مردم از طریق آموزش و فرهنگسازی با استفاده از واحدهای درون و برون سازمانی برای نیل به اهداف مورد نظر در این حوزه از اهم اقدامات بانک رفاه در خصوص توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.از دیگر اقدامات و فعالیتهای ویژه بانک رفاه حمایت از رویدادهای دانش بنیان است که به نوعی نوآوری در این زمینه محسوب میشود. از این اقدامات میتوان به راهاندازی مرکز نوآوری بانک رفاه به عنوان نخستین مرکز نوآوری بانک با ماموریت بهبود فرآیندهای پشتیبان و خلق و ارایه خدمات و محصولات جدید بانکی، برگزاری و حمایت مالی و معنوی از کارگاههای آموزشی مختلف با هدف ایجاد محیطی پویا و سازنده برای آفرینش ایدهها و اندیشههای جدید و خلاقانه اشاره کرد. از دیگر اقدامات مهم بانک رفاه میتوان به اعطای تسهیلات مالی برای سیلزدگان در نواحی مختلف کشور اشاره کرد.بخشی از اهم فعالیتهای بانک رفاه در زمینه کمک به سیلزدگان شامل موارد زیر است: مهلت سه ساله به کشاورزان آسیبدیده در سیل برای بازپرداخت تسهیلات آمادهسازی و برقرار ساختن فعالیت شعب مناطق آسیبدیده در سیل برای ارایه خدمات بیشتر، تصمیمگیری بر ساخت یک باب مدرسه در منطقه دلفان برای کودکان خانوادههای سیلزده استان لرستان، تصویب خرید یک دستگاه آمبولانس برای منطقه سیلزده معمولان استان لرستان، تهیه و توزیع بستههای مواد غذایی و سایر اقلام ضروری برای سیلزدگان از قبیل پتو، البسه، کفش، لوازم بهداشتی و...، توزیع دیگر اقلام غیر نقدی به میزان نزدیک به ۱۰۹ هزار بسته در میان سیلزدگان، تخصیص و اعطای ۱۷ هزار فقره تسهیلات تعریف شده بانک برای کمک به سیلزدگان، تخصیص کمکهای بلاعوض جهت تهیه اقلام مورد نیاز سیلزدگان، به عنوان چهارمین اقدام ویژه بانک رفاه، میتوان به ارتقای سلامت و شفافیت مالی در این بانک اشاره کرد، به گونهای که نظارت قوی و مستمر در حوزه مالی این بانک سبب ارتقای سلامت مالی در آن شده است. بانک رفاه با توجه به نقش این موضوع در مبارزه با فساد مالی و پولشویی، مدیریتی را تحت عنوان مدیریت امور نظارت را در سیستم بانکی خود ایجاد کرده است تا با کمک آن بتواند بیش از گذشته و در راستای ارتقای سلامت مالی کارآمدتر عمل کند.علاوه بر اینها به کارگیری کادر مدیریتی متعهد، کارآمد، متخصص و شایسته از مهمترین مواردی است که در بانک رفاه سبب شده که شفافیت مالی و سلامت اداری در این مجموعه بسیار بارز باشد زیرا اگر مدیران متعهد و شایسته در یک مجموعه فعالیت کنند قطعاً جلوی بسیاری از فسادها و ناکارآمدیها گرفته خواهد شد و از این نظر بانک رفاه به این امر مهم توجه وافری داشته و همواره سعی بر ارتقای توان مدیران و شایسته سالاری داشته است.