رتبه یک خاورمیانه برای کفش ایرانی
عضو هیاتمدیره جامعه صنعت کفش با بیان اینکه صنعت کفش ایران در سطح بینالمللی جزو بازیگران اصلی است و ما اکنون در منطقه خاورمیانه در تولید کفش مقام اول و در دنیا رتبه ۱۲ را دارد، گفت: تبدیل ایران به هاب منطقه در صادرات کفش بهشرط حمایت دولت ممکن است. علی لشگری در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خوشبختانه ایران نیز مانند سایر کشورها از جمله ترکیه، پاکستان، هند، برزیل توجه ویژهای به صنعت کفش دارد، اظهار داشت: این موضوع باعث شده تا صنعت کفش ایران در سطح بینالمللی جزو بازیگران اصلی بهشمارآید بهنحوی که امروز ایران در منطقه خاورمیانه در تولید کفش مقام اول و در دنیا رتبه 12 را به خود اختصاص داده است. او با اعلام اینکه این موضوع نشان میدهد مسوولان باید حساسیت خود را نسبت به توسعه صنعت کفش کشور بیشتر کنند، افزود: انتظار میرود این روزها که تولیدکنندگان در شرایط سختی بهسر میبرند، توجه ویژهای به صنعت کفش شود البته در جلسه اخیر تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری تکلیف برای مسوولان روشن شده که باید اقدامات لازم را برای بهبود فضای کسبوکار برای تولیدکنندگان فراهم آورند.
این عضو هیاتمدیره جامعه صنعت کفش ایران، تصریح کرد: ما در مقام عمل از دولت انتظار داریم موانع پیشِروی تولیدکنندگان را از بین ببرد، به عنوان نمونه در بخش بیمه هزینههای زیادی به تولیدکنندگان تحمیل میشود که دولت باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد. او به صنعت کفش به عنوان یک صنعت پیشران برای توسعه بخشی از صنایع کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 115 میلیون دلار صادرات کفش در ایران انجام شده که اگر موانع پیشِروی تولید از بین برود بهطور حتم این رقم چندین برابر خواهد شد.
لشگری با اعلام اینکه خوشبختانه در یک سال اخیر با وجود تمام مشکلات توانستیم مهمترین مواد اولیه تولید کفش را که همان پییو است در داخل تولید کنیم، تصریح کرد: بخشی از این مواد در زیره کفش مورد استفاده قرار میگیرد که ما وابستگی به واردات آن داشتیم. اما خوشبختانه در یک سال اخیر با برنامهریزیهای صورتگرفته در بخش تولید توانستیم این ماده اولیه را در داخل کشور تولید کنیم. او اضافه کرد: سال گذشته هر کیلو مواد پییوی خارجی با ارز نیمایی 8 هزار و 500 تومانی بالای 40 هزار تومان در بازار به فروش میرسید، امروز با داخلیسازی این ماده، هر کیلو پییوی ایرانی در بازار 24 هزار تومان است.