اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۴۰

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد «خیر نمونه» کشوری  شد

مدیرعامل بانک پاسارگاد به دلیل همت و تلاش برای ساخت کتابخانه‌های عمومی در مناطق کمتر توسعه‌یافته ایران، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان خیر نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به سبب اقدامات ارزشمند در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و ساخت چندین کتابخانه در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان خیر نمونه کشوری معرفی شد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: «از اینکه با بهره‌گیری از فیض لایتناهی الهی، با همت و حمیت وسیع و وثیق با مشارکت و معاضدت مالی و با تعمیق شناخت آثار خیرات و برکات احسان و نیکوکاری، سخاوتمندانه و کریمانه در امر خیر ساخت کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزیده‌اید، سپاسگزاری نموده و به شکرانه این توفیق الهی و عمل صالح، از حضرتعالی قدردانی می‌نمایم.»

گفتنی است بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود و در جهت ارتقای سطح دانش و بهره‌مندی هم‌میهنان از امکانات آموزشی و تحصیلی مناسب، در مناطق مختلف کشور اقدام به ساخت چندین مدرسه و کتابخانه عمومی کرده است.

ابلاغیه بانک مرکزی درباره ضمانتنامه و اعتبار اسنادی

بانک مرکزی اعلام کرد: اخذ گواهی موضوع تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم در زمان تمدید ضمانتنامه و اعتبار اسنادی ضرورت ندارد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: پیرو بخشنامه 28 خرداد 91 و بخشنامه 13 دی 95 موضوع ابلاغ ضوابط اجرایی تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم، به استحضار می‌رساند، در پی استعلام‌های به عمل آمده توسط شبکه بانکی مبنی بر لزوم دریافت گواهی موضوع تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم در مقطع تمدید ضمانتنامه و اعتبار اسنادی، مراتب در بیست و هفتمین جلسه مورخ 21 مهر 98 کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مطرح و مقرر شد: با عنایت به اخذ گواهی موضوع تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم در زمان صدور ضمانتنامه و گشـایش اعتبار اسنادی، اخذ گواهی مزبور در زمان تمدید ضمانتنامه و اعتبار اسنادی ضرورت ندارد.با عنایت به مراتب مذکور، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشـنامه 16 مرداد 96 به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسـن اجرای آن نظارت شود.

نمایندگان بیمه وعده نادرست ندهند

رییس کل بیمه مرکزی به نمایندگان بیمه هشدار داد که اطلاعات و وعده‌های نادرست به مردم ندهند که در نهایت به بی‌اعتمادی بین آنها بینجامد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه در همایش بیمه و توسعه، اهمیت بیمه‌های زندگی را مورد توجه قرار داد و در این رابطه با اشاره به عملکرد نمایندگی‌های بیمه گفت: نماینده‌ها فکر می‌کنند فقط باید بیمه‌نامه بفروشند؛ در حالی که در نمایندگی‌های بزرگ، نماینده از حالت فروش به مشاور تبدیل می‌شود چراکه نماینده باید از فروش تا پایان تعهد بتواند مشاور باشد.وی افزود: شاهد بودیم در برخی موارد نمایندگان بیمه زندگی وعده‌های نادرستی می‌دهند که اصلا درست نیست و باعث بی‌اعتمادی خواهد شد.سلیمانی همچنین به ابلاغ آیین‌نامه حاکمیت شرکتی اشاره کرد و گفت: در این آیین‌نامه مدیریت ریسک برای شرکت‌ها پیش‌بینی شده است تا ریسک شرکت‌ها مورد بررسی قرار گیرد، این در حالی است که مرکز ملی ریسک بعد از راه‌اندازی به تمام پروژه‌های مرتبط با ریسک خدمات ارایه می‌کند.

پنج نکته درباره وصول مطالبات بانک‌ها

دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها در مورد ۵ نکته قابل تامل در نامه معاونت قضایی دادستان کل کشور در خصوص وصول مطالبات بانک‌ها، توضیح داد.

محمد آریا در گفت‌وگو با ایبِنا درباره نامه معاونت قضایی دادستان کل کشور در خصوص وصول مطالبات بانک‌ها اظهار داشت: بازگشت به نامه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ باید به ۵ نکته توجه شود، از جمله اینکه متأسفانه در ادبیات گفتاری بسیاری از مقامات کشور به شکل معناداری تفاوت اساسی بین سپرده‌گذاری اشخاص نزد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به اشخاص مختلف وجود دارد.وی افزود: بدین‌معنی که در این نگرش، بانک همواره مکلف است تحت هر شرایطی به تعهدات خود در قبال سپرده‌گذاران عمل کرده و اصل و سود سپرده‌های آنان را در موعد مقرر پرداخت کند اما در مقابل به هزار بهانه از وصول مطالبات خود ممنوع شده یا با تهدید و مانع روبه‌رو می‌شود. بدون آنکه به این نکته توجه شود که شرط بازپرداخت سپرده‌ها، وصول مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی است.حتی در یک دستگاه حاکمیتی مثل قوه قضاییه، از یک سو چنین مکاتبات یکجانبه‌ای علیه وصول مطالبات بانک‌ها صادر می‌شود.