۵۶ درصد تهرانی‌ها دچار فقر حرکتی هستند

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۰۲:۴۱:۰۸
کد خبر: ۲۰۹۷۱۷

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه ۵۶ درصد تهرانی‌ها دچار فقر حرکتی هستند، گفت: ۴۰ درصد مردم درگیر دیابت هستند. به گزارش فارس، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در یک نشست خبری گفت: از بعد جسمانی و روانی و نشاط اجتماعی، ورزش امری بسیار تاثیرگذار است.

۵۶ درصد مردم ما از لحاظ جسمانی دچار فقر حرکتی هستند و ۴۰ درصد مردم ما درگیر دیابت هستند. فعالیت بدنی در تهران ۱۳ دقیقه است درحالی که نرم جهانی آن حدود ۵۰ دقیقه است. اوجاقی افزود: وظیفه سازمان ورزش ترویج ورزش همگانی و سلامت روانی و جسمانی است و استعدادیابی را نیز در کنار آن دنبال می‌کنیم. مجموعه سازمان ورزش از طریق زیرساخت‌ها و از طریق برگزاری رویدادها به شهروندان خدمت می‌کند که این نشست به منظور برگزاری رویداد قهرمان شهر برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: در این رویداد ۱۰ رشته برای آقایان و ۱۰ رشته برای بانوان طراحی شده است. رشته‌هایی که دامنه جنسیتی و سنی تمام رده‌ها و قابلیت اجرا در فضای باز و پارکها و خیابان‌ها را داشته باشند. وی اضافه کرد: هدف‌گذاری ما این است که بالای ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را برای این مسابقات درگیر کنیم. به همین منظور هم ثبت نام را به صورت رایگان قرار دادیم و در مراحل نهایی جوایز نقدی و تجهیزات ورزشی برای برندگان در نظر گرفته‌ایم.

 

ارسال نظر