وجود ۳۰ هزار مربی ورزش در دبیرستان‌ها

۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۷۵۵
وجود ۳۰ هزار مربی ورزش در دبیرستان‌ها

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر تنها حدود ۳۰ هزار مربی متخصص ورزش و تربیت بدنی در مدارس کشور و آن هم فقط در دبیرستان‌ها مشغول تدریس هستند.

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر تنها حدود ۳۰ هزار مربی متخصص ورزش و تربیت بدنی در مدارس کشور و آن هم فقط در دبیرستان‌ها مشغول تدریس هستند.

درحال حاضر حدود ۳۰ هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول فعالیت هستند، در واقع سهم دانش‌آموزان ابتدایی از معلم متخصص تربیت‌بدنی بسیار ناچیز و اغلب مدارس ابتدایی، آموزگاران زنگ ورزش مدارس را بر عهده دارند. پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود حدود هفت میلیون دانش‌آموز بدون معلم ورزش هستند که عمده این هفت میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی قرار دارند و بنابراین می‌توان گفت در متوسطه اول و دوم چالش کمبود مربی ورزش جدی نیست. 

آمارهای یاد شده در شرایطی است که به زعم صادق ستاری فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان در برخی استان‌ها با معضل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند. به‌طور کلی باید گفت وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر با کمبود حدودا ۵۰ هزارتایی معلم ورزش در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مواجه‌ است و از این رو برای جبران این خلاء، آموزگاران ابتدایی جور زنگ ورزش دانش‌آموزان اول تا ششم ابتدایی را می‌کشند. البته طبق اعلام آموزش و پرورش، آموزگاران ابتدایی برای برگزاری زنگ ورزش آموزش می‌بینند و اینگونه نیست که معلم بدون هیچ پیش فرض ورزشی در کلاس ورزش حاضر شود.

در همین راستا حسین بابویی، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش در برنامه‌ای رادیویی اظهار کرده است: ما در حوزه تربیت‌بدنی آموزش‌ و پرورش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر معلم متخصص تربیت‌بدنی داریم که در مقاطع متوسطه اول و دوم فعالیت دارند و در مقطع ابتدایی هم آموزگاران پایه، درس تربیت‌بدنی را حمایت می‌کنند. او از کمبود ۱۵ هزار معلم تربیت‌بدنی متخصص خبرداد و افزود: با وجود کمبود و نیازی که در این حوزه وجود دارد اما همکاران با پیگیری و تلاش مضاعف و همکاری مدیران مدارس، عمده مشکلات را برطرف می‌کنند، البته کمبود همچنان احساس می‌شود.

 

ارسال نظر