۵ ميليون بشكه نفت روسيه در راه هند گير افتاد

۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۲۳:۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۱۶۰
۵ ميليون بشكه نفت روسيه  در راه هند گير افتاد

تقريبا پنج ميليون بشكه نفت سوكول روسيه در چهار هفته گذشته نتوانسته است به پالايشگاه‌هاي هندي برسد.

تقريبا پنج ميليون بشكه نفت سوكول روسيه در چهار هفته گذشته نتوانسته است به پالايشگاه‌هاي هندي برسد.
به گزارش ايسنا، بلومبرگ در گزارشي بدون اشاره به هيچ منبعي، نوشت: تحريم‌هاي امريكا عليه نفتكش‌هاي حامل نفت روسيه كه مكانيزم سقف قيمت گروه هفت را رعايت نكرده‌اند ممكن است بخشي از علت اين وضعيت باشد.
رويترز در نوامبر با اشاره به آمار شركت‌هاي رصد نفتكش كپلر و LSEG، گزارش كرده بود كه سه نفتكش كه در آن زمان تازه از سوي واشنگتن تحريم شده بودند، مرتبا نفت سوكول روسيه را به هند حمل مي‌كنند.
هند كه سومين واردكننده و مصرف كننده بزرگ نفت در جهان است، پس از تحريم شدن واردات نفت روسيه به كشورهاي غربي در واكنش به حمله نظامي مسكو به اوكراين در سال ۲۰۲۲، خريد نفت تخفيف‌دار روسيه را افزايش داده است.
بلومبرگ با اشاره به آمار رصد نفتكش، گزارش كرد نفتكش «ان اس سنچري» از زماني كه توسط وزارت خزانه داري امريكا تحريم شده است، در جنوب سريلانكا مانده است و دو نفتكش شركت سوكومفلوت (Sovcomflot) كه قرار بود نفت سوكول را به بندر وادينار هند تحويل دهند هم به اين نفتكش پيوسته‌اند.
بر اساس گزارش رويترز، شركت دولتي سوكومفلوت هدف تحريم‌ها و محدوديت‌هاي ديگري از سوي انگليس و اتحاديه اروپا قرار گرفته و همزمان، واشنگتن هم فعاليت‌هاي مالي اين شركت را محدود كرده است.

ارسال نظر