علت واقعي كاهش واردات نفت هند از روسيه مشخص شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۰۰:۵۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۰۰۰

وزير نفت هند با رد اين اخبار كه كاهش واردات نفت از روسيه به دليل چالش‌هاي مربوط پرداخت بوده، اعلام كرد علت واقعي، جذاب نبودن تخفيف‌هاي پيشنهاد شده از سوي مسكو بوده است. به گزارش ايسنا، هارديپ سينگ پوري در اظهاراتي در دهلي‌نو بدون اشاره به سقف قيمت كه از سوي كشورهاي گروه هفت براي محموله‌هاي نفت روسيه تعيين شده است، گفت: مشكل پرداخت وجود ندارد. مساله تنها مربوط به قيمتي است كه پالايشگاه‌هاي ما براي خريد نفت پرداخت مي‌كنند.

وزير نفت هند با رد اين اخبار كه كاهش واردات نفت از روسيه به دليل چالش‌هاي مربوط پرداخت بوده، اعلام كرد علت واقعي، جذاب نبودن تخفيف‌هاي پيشنهاد شده از سوي مسكو بوده است. به گزارش ايسنا، هارديپ سينگ پوري در اظهاراتي در دهلي‌نو بدون اشاره به سقف قيمت كه از سوي كشورهاي گروه هفت براي محموله‌هاي نفت روسيه تعيين شده است، گفت: مشكل پرداخت وجود ندارد. مساله تنها مربوط به قيمتي است كه پالايشگاه‌هاي ما براي خريد نفت پرداخت مي‌كنند. هند يكي از بزرگ‌ترين واردكنندگان نفت در آسيا به شمار مي‌رود و به دنبال حمله نظامي مسكو به اوكراين، به عنوان خريدار بزرگ محموله‌هاي روسي ظاهر شده است و پالايشگاه‌هاي هندي، نفتي را خريداري مي‌كنند كه پالايشگاه‌هاي اروپايي و امريكايي در واكنش به جنگ اوكراين، حاضر به خريداري آن نيستند. دهلي‌نو اعلام كرده است كه چنين موضعي با توجه به نيازهاي بزرگ انرژي اين كشور، معقول است.
با اين حال، اطلاعات رصد نفتكش‌هاي شركت كپلر نشان داد واردات نفت هند از روسيه در دسامبر، به پايين‌ترين ميزان از ژانويه سال ۲۰۲۳ سقوط كرد و شش نفتكش حامل نفت سوكول كه از خاور دور روسيه عزيمت كرده‌اند، به دليل مشكلات پرداخت در بحبوحه اعمال سخت‌گيرانه‌تر تحريم‌ها، محموله خود را تحويل نداده‌اند. يك مقام ارشد وزارت خزانه داري امريكا در دسامبر گفته بود واشنگتن سخت‌گيري در اعمال مكانيزم سقف قيمت ۶۰ دلاري را افزايش خواهد داد.
وزير نفت هند اظهار كرد: دولت هند تنها يك الزام دارد و آن هم اين است كه مصرف‌كننده هندي، انرژي را با قيمت اقتصادي و بدون اختلال، دريافت كنند. اين كشور روزانه پنج ميليون بشكه نفت نياز دارد كه ۱.۵ ميليون بشكه آن از روسيه مي‌آيد و نشان مي‌دهد كه هيچ مشكلي در پرداخت وجود ندارد. 

ارسال نظر