كاهش ناترازي گاز نسبت به سال قبل

۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۰۱:۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۱۵۷
كاهش ناترازي گاز نسبت به سال قبل

مديرعامل شركت ملي گاز گفت: ميزان ناترازي گاز نسبت به سال قبل كاهش يافته است و تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه ميزان ناترازي را كمتر از شرايط حاضر كنيم. مجيد چگني در حاشيه در مراسم آيين امضاي توافق‌نامه همكاري مشترك در زمينه بومي‌سازي تجهيزات و اقلام راهبردي صنعت گاز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا، درباره ميزان تاترازي گاز در كشور اظهار كرد: ناترازي وجود دارد اما تمام تلاش وزارت نفت بر اين بوده كه با اجراي پروژه‌هاي گازي و موضوعات در حوزه بهينه‌سازي ناترازي را كاهش دهد.

مديرعامل شركت ملي گاز گفت: ميزان ناترازي گاز نسبت به سال قبل كاهش يافته است و تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه ميزان ناترازي را كمتر از شرايط حاضر كنيم.
مجيد چگني در حاشيه در مراسم آيين امضاي توافق‌نامه همكاري مشترك در زمينه بومي‌سازي تجهيزات و اقلام راهبردي صنعت گاز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا، درباره ميزان تاترازي گاز در كشور اظهار كرد: ناترازي وجود دارد اما تمام تلاش وزارت نفت بر اين بوده كه با اجراي پروژه‌هاي گازي و موضوعات در حوزه بهينه‌سازي ناترازي را كاهش دهد.
وي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا درباره وضعيت سوآپ گاز گفت: توافقي كه بين تركمنستان و آذربايجان وجود داشت، ادامه پيدا نكرد و به‌طور موقت گاز قطع شد؛ يعني سوآپ گازي كه از تركمنستان دريافت و به آذربايجان تحويل مي‌داديم قطع شده اما اكنون در حال مذاكره هستند و احتمالا مجدد برقرار شود.
به گفته مديرعامل شركت ملي گاز پنج ميليون مترمكعب سوآپ صورت مي‌گرفت كه اگر به توافق برسند مجددا انجام خواهد شد.
وي در خصوص كنتورهاي هوشمند گاز گفت: امروز توافقنامه بيش از ۱۲ گروه كالايي را با ارزش ۵۰۰ ميليون دلار انجام شد كه اميدواريم بتوانيم تا پايان اين دولت حجم زيادي از آن را اجرايي كنيم و طبق هدف‌گذاري صورت گرفته تا سقف دو ميليارد دلار در حوزه دانش بنيان در سال آينده هزينه كنيم.
چگني با بيان اينكه وزارت نفت جزو وزارتخانه‌هاي پيشرو در حوزه دانش بنيان است كه مسوولان عاليرتبه كشور نيز همواره به اين موضوع تاكيد دارند، اظهار كرد: به تبع اين مساله شركت ملي گاز نيز در سال‌هاي گذشته كارهاي بسيار خوبي انجام داده است.
مديرعامل شركت ملي گاز ادامه داد: شركت ملي گاز اقلام و تجهيزات بسيار مهمي را در سال‌هاي اخير بومي‌سازي كرده است و اين روند ادامه خواهد داشت و با اين تفاهم‌نامه نيز سرعت پيدا مي‌كند.
وي تاكيد كرد: كنتورهاي هوشمند اين قابليت و توانمندي در كشور وجود دارد و چندين شركت دانش بنيان در اين حوزه فعال هستند كه حتما در پروژه هوشمند‌سازي كنتورهاي هوشمند از آنها استفاده خواهيم كرد.

ارسال نظر