بهره‌برداري از ۵ طرح بزرگ پتروشيمي تا پايان سال

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۱:۳۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۹۰۰
بهره‌برداري از ۵ طرح بزرگ پتروشيمي تا پايان سال

وزير نفت با اشاره به بهره‌برداري از 5 طرح بزرگ پتروشيمي تا پايان امسال گفت: افزون بر اين ۵ طرح چند طرح ديگر كه از سال ۸۳ تا سال ۸۵ معطل و بلاتكليف بوده‌اند، تعيين تكليف و در حال اجرا هستند.

وزير نفت با اشاره به بهره‌برداري از 5 طرح بزرگ پتروشيمي تا پايان امسال گفت: افزون بر اين ۵ طرح چند طرح ديگر كه از سال ۸۳ تا سال ۸۵ معطل و بلاتكليف بوده‌اند، تعيين تكليف و در حال اجرا هستند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، جواد اوجي در نشست هيات دولت، از بهره‌برداري از پنج طرح بزرگ پتروشيمي تا پايان امسال خبر داد و اعلام كرد: طرح پتروشيمي ابن‌سيناي همدان سال ۸۳ و در جريان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين استان مصوب شد، اما بلاتكليف مانده بود تا اينكه در اين دولت با ارزش يك ميليارد دلار فعال شده است.
وي با بيان اينكه وزارت نفت افزون بر پتروشيمي همدان، اجراي پنج طرح بزرگ ديگر پتروشيمي را دنبال كرده است و افزون بر اين چند طرح ديگر كه از سال ۸۳ تا سال ۸۵ معطل و بلاتكليف بوده‌اند، تعيين تكليف و در مسير اجرا قرار گرفت، اظهار كرد: طرح پتروشيمي زنجان با وجود ۹۸ هزار سرمايه‌گذار مردمي در استان از ديگر طرح‌هاي معطل‌مانده از سال ۸۵ بود كه از ابتداي دولت مردمي فعال شده و پيشرفت اجراي آن از ۱۸ درصد به ۵۳ درصد رسيده است. طرح‌هاي پتروشيمي گلستان، تربت حيدريه و بروجن نيز از ديگر پروژه‌هاي در دست اقدامي بودند كه وزير نفت در گزارش خود به فعال شدن آنها و اهميت بهره‌برداري از اين طرح‌ها در جلوگيري از خام‌فروشي، ارزآوري و ايجاد اشتغال اشاره كرد. در اين نشست، سيد احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي در گزارشي از اجرايي شدن دستور رييس‌جمهوري براي رفع ناترازي‌هاي شبكه بانكي گفت: براي رفع ناترازي و كفايت سرمايه پايين بانك‌ها كه يكي از مهم‌ترين نقاط ضعف شبكه بانكي كشور بود، به‌ترتيب در سال‌هاي ۱۴۰۰ حدود ۴۳ هزار ميليارد تومان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸ هزار ميليارد تومان و در سال جاري حدود ۱۴۱ هزار ميليارد تومان به سرمايه بانك‌ها افزوده شده و خواهد شد تا وضعيت كفايت سرمايه شبكه بانكي بهبود يابد و مشكلات ناترازي‌هاي بانك‌ها برطرف شود. وي اظهار كرد: بيش از ۲۷۰ هزار ميليارد توماني كه از ابتداي دولت مردمي تا پايان امسال براي افزايش سرمايه بانك‌ها تخصيص يافته، معادل تمام افزايش سرمايه‌هايي است كه در دولت‌هاي گذشته در بانك‌ها انجام شده است.

ارسال نظر