تحولات قيمتي يك هفته اخير سكه و طلا در بازار

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۲۳:۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۳۹۹

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران روند تغييرات قيمت‌ها در بازار سكه و طلاي داخلي طي يك هفته اخير

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران روند تغييرات قيمت‌ها در بازار سكه و طلاي داخلي طي يك هفته اخير، علي‌رغم كاهش قيمت‌ طلا در بازارهاي جهاني در اين بازه زماني را ناشي از نوسانات بازار ارز در داخل دانسته و تاكيد كرد كه بازار داخل به‌ دور از هرگونه التهاب و تقاضاي مازاد جلو آمده است. نادر بذرافشان در رابطه با وضعيت يك هفته اخير بازار سكه و طلاي داخلي اظهار كرد: در طول هفته‌اي كه گذشت اونس جهاني طلا افزايش قيمت را در بازارهاي جهاني داشت اما ميانگين كاهش هشت دلاري قيمت طلا در بازارهاي جهاني را هم شاهد بوديم. در نهايت نيز آخرين نرخ ثبت شده براي هر اونس طلا ٢٠٢١ دلار است.
رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، خاطرنشان كرد: علي‌رغم كاهش هشت اونس جهاني طلا اما در بازارهاي داخلي روند قيمت‌ها در بازار سكه و طلا صعودي بود. علت عمده اين تغيير قيمت آن هم در شرايطي كه بازار جهاني در يك هفته اخير كاهشي رقم خورده است، نوسانات بازار ارز و افزايش نرخ ارز بوده است. ضمن اينكه خبرهاي سياسي- اقتصادي در منطقه نيز بي‌تاثير نبوده است. اين درحالي است بازارهاي داخلي به دور از هرگونه التهاب بوده و خبري از افزايش تقاضا نبود و اكنون بازار روال عادي خود را طي مي‌كند.  وي در رابطه با آخرين قيمت‌ سكه و طلا در پايان هفته (براساس معاملات روز پنجشنبه) و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، گفت: هر قطعه سكه تمام طرح جديد با يك ميليون و ۴٠٠ هزار تومان افزايش هفتگي در آخرين معاملات روز گذشته به ٣٢ ميليون و ٩٠٠ هزار تومان و هر قطعه سكه تمام طرح قديم با يك ميليون و ۴٠٠ هزار تومان افزايش به ٢٩ ميليون و ٧٠٠ هزار تومان رسيد. نيم سكه در مجموع يك هفته اخير ۶۵٠ هزار تومان افزايش و ربع سكه ۵۵٠ هزار تومان افزايش بها داشته و در پايان هفته به ترتيب ١٨ ميليون و ۵٠٠ هزار تومان (نيم سكه) و ١١ ميليون و ۴٠٠ هزار تومان قيمت داشته‌اند. سكه‌هاي يك گرمي بانك مركزي نيز در آخرين معاملات پاياني هفته شش ميليون تومان دادوستد شد كه نسبت به ابتداي هفته ١٠٠ هزار تومان رشد كرده است.
بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلاي ١٨ عيار با ۵۵ هزار تومان افزايش قيمت نسبت به ابتداي هفته در پايان هفته دو ميليون و ٧۵۶ هزار تومان به ازاي هر گرم، مبناي معاملات طلا قرار گرفت. حباب سكه نيز در اين هفته با ۴۵٠ هزار تومان افزايش به پنج ميليون و ٩۵٠ هزار تومان رسيد. رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران در پايان تصريح كرد: در مورد رويكرد بانك مركزي نيز در مورد عرضه سكه‌هاي بدون تاريخ و واگذاري شمش‌هاي طلاي وارداتي، چنانچه نحوه عرضه را اعلام كنند (باتوجه به اينكه پس از گذشت دو هفته، هنوز نحوه عرضه، مشخص نشده است)، قطعا مي‌تواند نقش مهمي در ثبات بازار و حتي كاهش قيمت‌ها در بازار داشته باشد.

ارسال نظر