حضور زنان در دستگاه‌ها بايد از حالت تشريفاتي خارج شود

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۰:۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۵۴۷۱
حضور زنان در دستگاه‌ها بايد از حالت تشريفاتي خارج شود

معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري گفت: معاونت زنان از حالت تشريفاتي خارج شده‌ و در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارد. به گزارش مهر انسيه خزعلي، در نشستي با حضور فعالين حوزه زنان به ارايه گزارشي از اقدامات دولت سيزدهم در حوزه زنان و خانواده پرداخت.

معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري گفت: معاونت زنان از حالت تشريفاتي خارج شده‌ و در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارد. به گزارش مهر انسيه خزعلي، در نشستي با حضور فعالين حوزه زنان به ارايه گزارشي از اقدامات دولت سيزدهم در حوزه زنان و خانواده پرداخت. خزعلي افزود: از ابتداي خدمت خود تلاش كرديم كه معاونت را از دو آسيب تشريفاتي و ويتريني بودن و همچنين غلبه وجهه سياسي در اين معاونت دور كنيم. از اين رو معاونت امروز وارد تصميم‌گيري و هماهنگي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي فعال شده است.

وي با اشاره به اينكه بانوان مشاور امروز در دستگاه‌ها مشاركت داده مي‌شوند گفت: بعد از تصويب بودجه ۱ درصدي براي مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها، بانوان در تصميم‌گيري‌ها دخالت داده شدند. خزعلي در ادامه به اسناد بالادستي كه ماموريت‌ها در حوزه زنان را تبيين مي‌كند، اشاره كرد و گفت: سند تحول دولت سيزدهم در حوزه زنان سلامت و آسيب‌زدايي زنان ورود كرده است. در اين زمينه نظام مسائل زنان در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، حكمراني و سلامت تدوين شده و به عنوان ماموريت پيگيري شد. در اين زمينه ۱۹ اقدام به عنوان متولي و ۴۵ اقدام به عنوان همكار دستگاه‌هاي اجرايي را دنبال كرديم. وي با تاكيد بر يكي از پربسامدترين مسائل زنان بحث ازدواج، اشتغال و مسائل فرهنگي است گفت: يكي از مسائل مهم تعارضات شغلي است. زنان بايد بتوانند در كنار فعاليت‌هاي شغلي به مسووليت‌هاي خود در خانواده هم برسند. از اين رو با همكاري سازمان امور استخدامي، وزارت كار و بيمه هماهنگي‌هايي براي ايجاد مشاغل منعطف انجام شد. يكي از اين موارد بحث مهدكودك‌ها در دستگاه‌ها و دوركاري بانوان بود. 

ارسال نظر