رئیس سازمان راهداری خبر داد:

انجام سفرهای اربعین با اسنپ و تپسی

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۲۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۱۶۷
انجام سفرهای اربعین با اسنپ و تپسی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آخرین خبرها درباره جابجایی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت. همچنین امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث جابه‌جایی مسافران اربعین حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آخرین خبرها درباره جابجایی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت. همچنین امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث جابه‌جایی مسافران اربعین حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، داریوش امانی در نشست خبری که امروز در وزارت راه و شهرسازی به به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی شریانی و روستایی است، اظهار کرد: براساس برآورد کارشناسی ارزش راه‌های کشور حدود ۷۰۰۰ همت است که اگر هزینه نگهداری راه‌های کشور را سه درصد ارزش در نظر بگیریم ۲۰۰ همت برای نگهداری راه‌ها نیاز است.

وی افزود: در سه سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده، درآمد سازمان راهداری رشدی ۱۲۰ درصدی داشت و بسیاری از دستاوردهای کنونی به این درآمدها باز می‌گردد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حوزه راه روستایی در دولت سیزدهم ۷۴۳۵ کیلومتر ساخته شده است که ۳۰ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در دولت گذشته داشته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در خصوص نگهداری راه‌ها، روکش راه‌های اصلی و شریانی بود که سرجمع در ۳۳ ماه دولت سیزدهم، ۲۴ هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که رشد قابل توجهی را نسبت به دولت گذشته نشان می‌دهد.

امانی ادامه داد: موضوع ترانزیت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که در سال گذشته میزان ترانزیت جاده‌ای به ۱۴.۷ میلیون تن رسید.‌همچنین سه ماهه سال ۱۴۰۳ نیز میزان ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا در کشور انجام شد که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کمبود انوبوس در کشور پس از کرونا اشاره کرد و گفت:با وجود این مشکلات سال گذشته ۱۴۸ میلیون جابه‌جایی مسافر در کشور انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی داشت.

وی همچنین افزود: ۸۷۸ نقطه پرحادثه در ابتدای دولت سیزدهم شناسایی شد که سال گذشته ۴۲۱ نقطه رفع شد و متعهد شدیم که مابقی را تا پایان امسال رفع کنیم.

معاون وزیر راه شهرسازی در ادامه به برگزاری مراسم اربعین نیز اشاره کرد و گفت: کمبود ۶۰۰۰ اتوبوس برای اربعین داریم ولی امسال قرار است از سایر ظرفیت‌های موجود در کشور در ایام اربعین استفاده شود.

وی با بیان اینکه در بودجه‌های سنواتی دو سال گذشته واردات اتوبوس‌های با کارکرد کمتر از پنج سال اجازه داده شد که با تلاش‌های انجام شده گره‌های کار باز شد، عنوان کرد: ثبت سفارش این اتوبوس‌ها آغاز شده است و امیدواریم که برای اربعین سال بعد این اتوبوس‌ها به ناوگان افزوده شود.

امانی همچنین به استفاده ناوگان طرف عراقی در ایام اربعین نیز اشاره کرد.

امانی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای نوسازی ۸۵ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیون در کشور گفت: مقرر شد این نوسازی در مدت پنج سال و از محل تولید داخل باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: مشکل اصلی در موضوع نوسازی ناوگان، مشخص شدن محل تخصیص ارز از بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در نهایت مقرر شد وزارت صمت از محل ارزهای خود آن را بپردازد.

امانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بلیت اتوبوس اربعین مشخص شده است یا خیر، گفت: قیمت بلیت در ستاد اربعین مشخص می‌شود. همچنین ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث جابه‌جایی مسافران اربعین حضور خواهند داشت.
معاون وزیر راه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سفر کاروانی در ایام اربعین انجام خواهد شد یا خیر، افزود: ستاد اربعین تا کنون امکان انجام سفرهای کاروانی را نپذیرفته‌ است.

ارسال نظر