اصناف در انتظار تحقق وعده‌هاي رييس‌جمهور جديد

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۰۱:۲۷:۵۸
کد خبر: ۳۱۶۲۱۲

نايب‌رييس اتاق اصناف تهران يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بخش‌خصوصي را رفع تحريم و جلوگيري از هدر رفت منابع طبيعي خواند و خواهان مشاركت‌دهي بخش خصوصي در سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي شد.

نايب‌رييس اتاق اصناف تهران يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بخش‌خصوصي را رفع تحريم و جلوگيري از هدر رفت منابع طبيعي خواند و خواهان مشاركت‌دهي بخش خصوصي در سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي شد.

محمدرضا فرجي تهراني، نايب‌رييس اتاق اصناف تهران در مورد انتظارات اصناف از رييس‌جمهور دولت چهاردهم به «اكوايران» گفت: جدا از مسائل مهم رفع تحريم و جلوگيري از هدر رفت منابع طبيعي، كارآفريني و ايجاد شغل، تاثير مستقيم بر گسترش سفره‌هاي مردم خواهد داشت و اين مهم تحقق نخواهد يافت مگر اينكه دولت، مشاركت حداكثري بخش خصوصي را در اين بخش به رسميت بشمارد. او افزود: اصناف به عنوان مهم‌ترين قشر اين بخش همواره اين مسووليت را پذيرفته‌اند و با ايجاد شغل به صورت مستقيم و غيرمستقيم براي قريب به ۳۰ ميليون نفر ايراني، بزرگ‌ترين بستر كارآفريني را به خود اختصاص داده‌اند. با اين حال پر واضح است كه با توجه به سياست‌هايي كه در آن تعامل با اين بخش به صورت حداقلي در نظر گرفته شده، تاكنون استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي اين قشر محقق نشده و اصناف هنوز به جايگاهي كه شايسته آن هستند، دست نيافته‌اند. فرجي تهرانی در ادامه خواهان جلوگيري از صدور بخشنامه‌هاي دست و پاگير و مساعدت و همكاري دولت، در راستاي رونق كسب و كارها شد.  نايب‌رييس اتاق اصناف تهران با اشاره به اثرات منفي و مستقيم فيلترينگ اينترنت بر پيشرفت و توسعه كشور گفت: ما خواهان رفع فيلترينگ هستم كه به رشد و اعتلاي بخش علمي و بازرگاني كشور كمك شايان مي‌كند. درضمن با قطع يد فروشندگان بازار سياه انواع فيلترشكن‌هاي غيرقانوني، علاوه بر كوتاه‌تر كردن دست اين منافقين از مال اندوزي‌هاي اينچنيني، به جامعه علمي و بازرگاني كشور اميد تزريق كرده و همچنين دل نگراني‌هاي بسياري از والدين در خصوص دسترسي ناامن به فضاي مجازي را خاتمه بخشد. او معتقد است وحدت و انسجام را در داخل كشور با رفع تحريم و جلوگيري از انزواي بين‌المللي موجب بازگشت اعتماد ملت و نشاط جامعه و در ادامه پيروزي‌هاي بزرگ بعدي است.

ارسال نظر