۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رويارويي مستقيم با تروريست‌ها

۱۴۰۳/۰۴/۲۴ - ۰۰:۵۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۶۵۳۳

وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي اعلام كرد: واحد ضدتروريسم اين وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تير، در رويارويي مستقيم، ۷۹ ضربه به تروريست‌ها وارد كرده است. متن بيانيه وزارت اطلاعات به شرح زير است: 

وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي اعلام كرد: واحد ضدتروريسم اين وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تير، در رويارويي مستقيم، ۷۹ ضربه به تروريست‌ها وارد كرده است. متن بيانيه وزارت اطلاعات به شرح زير است: 

 واحد ضدّتروريسم اين وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تير، ۷۹ ضربه به تروريست‌ها در رويارويي مستقيم با آنها داشته است. اين تروريست‌ها مي‌خواستند در استان‌هاي تهران، البرز، قزوين، خراسان رضوي، فارس، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر پس از حادثه پرواز ارديبهشت رييس‌جمهور شهيد و همراهانش و همزمان با برگزاري دو دور انتخابات رياست‌جمهوري اقدامات تروريستي انجام دهند. در رويارويي‌ها ده‌ها نفر از عناصر تروريست و پشتيبانان آنها دستگير، ۵۶۰ قبضه انواع سلاح جنگي، حدود ۴۲ هزار فشنگ جنگي و ۹ بمب آماده كشف و خنثي شده است. در اين مجموعه عمليات‌ها، تعدادي از عناصر تروريست پيش از ورود به كشور و در نوار مرزهاي شرقي در كمين گرفتار و به هلاكت رسيدند و برخي بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات اعلام كرد كه در اين ميان، گروهك‌هاي تجزيه طلب مستقر در اقليم كردستان عراق هم با نيت سوءاستفاده از شرايط موجود مي‌خواستند با ارسال يك محموله نظامي نيمه سنگين از طريق مرزهاي شمال غرب كشور مرتكب اقداماتي تروريستي شوند، اما در كمين گرفتار و پس از درگيري مسلحانه و تبادل آتش، كل محموله به صورت سالم در اختيار نيروهاي وزارت اطلاعات قرار گرفت.

 وزارت اطلاعات همچنين عنوان كرد كه ۶ هسته عملياتي متصل به منافقين هم مورد ضربه قرار گرفت و تمامي عناصر فعال در آن هسته‌ها بازداشت شدند. علاوه بر آن دو خانه تيمي و كارگاه‌هاي توليد پرتابگرهاي دست‌ساز نيز كشف و ضبط گرديد.

طبق آنچه وزارت اطلاعات در بيانيه خود آورده از مهم‌ترين دستاوردهاي اخير اين وزارتخانه، دستيابي و انتقال يكي از عناصر اصلي طراح و هادي عمليات تروريستي كرمان به نام «عبدالله كويته» به داخل كشور بود.

اطلاعات دريافتي از اين تروريست در كشف بسياري از توطئه‌هاي تكفيري‌ها، شناسايي ديگر عناصر اصلي و اماكن اختفاي آنها در منطقه، نقش بسزايي ايفا كرده و همچنان مورد بهره‌برداري است.

وزارت اطلاعات در پايان بيانه خود از مردم خواست در آستانه عاشوراي حسيني با حفظ هوشياري كامل هرگونه تحركات مشكوك به ويژه در مجالس و مناسبت‌هاي تاسوعا و عاشورا را به ستاد خبري وزارت اطلاعات به شماره ۱۱۳ گزارش فرمايند.

ارسال نظر