هواشناسی؛ بارش‌ها در این مناطق تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۲۰:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۰۱۶
هواشناسی؛ بارش‌ها در این مناطق تا پایان هفته ادامه خواهد داشت

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و نواحی شمال کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب یکشنبه و فردا در نواحی  غرب وشمال غرب کشور شاهد بارش پراکنده باران هستیم گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان  رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان  اینکه در جنوب کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب غرب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود گفت:این بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی اظهار کرد: شدت این بارش‌ها برای امشب در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در این مناطق در حد هشدار نارنجی خواهد بود.

ضیائیان تصریح کرد: علاوه بر بارش‌های یاد شده، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک نیز در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌هایی مانند سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفت دید و هوا در این مناطق می‌شود.

وی گفت: برای ۲ روز آینده آب‌های جنوب کشور نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر