افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: انهدام موشک‌های روسیه به منزله جنگ است

۱۴۰۳/۰۵/۱۱ - ۱۱:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۸۵۱
افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: انهدام موشک‌های روسیه به منزله جنگ است

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت ایده رئیس‌جمهور اوکراین برای درخواست از لهستان جهت انهدام موشک‌های روسیه، مستقیما ناتو را وارد جنگ با مسکو می‌کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از شرکای غربی خود درخواست «سپر دفاعی» کرده و ادعا می‌کند که سرانجام در اوایل ماه ژوئیه به عنوان بخشی از یک پیمان امنیتی، تعهدی را از ورشو دریافت کرده است اما لهستان گفته که موشک‌های روسیه را بدون تایید ناتو هدف قرار نخواهد داد و این ائتلاف هم هنوز پاسخی به آن نداده است.

به گزارش ایسنا، «اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در جریان مصاحبه‌ای در یوتیوب که راشا تودی آن را منتشر کرده، عنوان کرد: «زلنسکی با این فرض عمل می‌کند که ناتو می‌تواند موشک‌های پاتریوت در لهستان داشته باشد و در عین حال بتواند موشک‌های روسی را که به سمت اهداف حساس نظامی در مجاورت لویو هستند، ساقط کند.»

وی افزود: «او (زلنسکی) نمی‌فهمد که این اقدام به منزله جنگ است. این تجهیزات نظامی روسیه است که در یک ماموریت نظامی روسیه برای حمایت از هدف امنیت ملی روسیه قرار دارد. انهدام این موشک‌ها، ناتو را به طرفی در این جنگ بدل می‌کند.»

ریتر استدلال کرد که کی‌یف در تلاش است تا ناتو را متقاعد کند تا عملا منطقه پرواز ممنوع بر فراز غرب اوکراین ایجاد کند اما این چیزی نیست که روسیه آن را برتابد.
این افسر اطلاعاتی سابق آمریکا افزود: «زلنسکی در حال حاضر خسته و ناامید شده و تلاش می‌کند تا مقررات درگیری را از خود ابداع کند.»

ارسال نظر