تزريق ۲ ميليارد دلار ارز نيمايي به صنعت خودرو

۱۴۰۳/۰۵/۲۲ - ۰۱:۲۴:۲۲
کد خبر: ۳۱۸۶۳۲

به گزارش تسنيم، بررسي جديدترين آمار مربوط به تأمين ارز نشان مي‌دهد كه از اول فروردين ماه تا 17 مرداد ماه امسال، 25 ميليارد و 369 ميليون دلار ارز براي واردات كالاهاي اساسي، دارو، كالاهاي تجاري و بازرگاني، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمين شده است.

به گزارش تسنيم، بررسي جديدترين آمار مربوط به تأمين ارز نشان مي‌دهد كه از اول فروردين ماه تا 17 مرداد ماه امسال، 25 ميليارد و 369 ميليون دلار ارز براي واردات كالاهاي اساسي، دارو، كالاهاي تجاري و بازرگاني، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمين شده است. از اين ميزان سهم صنايع 19 ميليارد و 156 ميليون دلار بوده است. بررسي جزئيات تأمين ارز بخش صنايع نيز حاكي از آن است از ابتداي امسال تا 17 مردادماه تأمين ارز نيمايي براي صنايع حمل و نقل و خودرو معادل يك ميليارد و 987 ميليون دلار، صنايع معدني معادل يك ميليارد و 212 ميليون دلار، ماشين آلات و تجهيزات توليد معادل يك ميليارد و 126 ميليون دلار، صنايع تجهيزات برق و الكترونيك معادل يك ميليارد و 708 ميليون دلار و منسوجات و پوشاك معادل 702 ميليون دلار بوده است.

بخش مربوط به ساير كالاها نيز در بخش صنايع 6 ميليارد و 923 ميليون دلار ارز نيمايي دريافت كرده است. بر اين اساس در مجموع ميزان ارز نيمايي تأمين شده براي صنايع 13 ميليارد و 658 ميليون دلار بوده است. همچنين از ابتداي سال تا 17 مرداد ماه سال جاري 5 ميليارد و 498 ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به صنايع تخصيص يافته است. بر همين مبنا در مدت ياد شده ميزان ارز تأمين شده واردات در مقابل صادرات براي صنايع حمل و نقل و خودرو يك ميليارد و 211 ميليون دلار بوده كه با توجه به يك ميليارد و 987 ميليون دلار ارز نيمايي تأمين شده براي اين بخش در مجموع صنايع حمل و نقل و خودرو 3 ميليارد و 198 ميليون دلار ارز دريافت كرده است. بخش مربوط به صنايع معدني نيز در اين مدت 963 ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه مجموع ارز دريافتي اين بخش به انضمام ارز نيمايي به 2 ميليارد و 175 ميليون دلار رسيده است. بخش ماشين آلات و تجهيزات توليد نيز 884 ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه در مجموع 2 ميليارد و 10 ميليون دلار ارز نيمايي و ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده است. صنايع تجهيزات برق و الكترونيك در مدت ياد شده 197 ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه بر اين اساس اين بخش از صنعت در مجموع يك ميليارد و 905 ميليون دلار ارز نيمايي و ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده است.