دستگيري ۱۹۳ شرور و اوباش در تهران

۱۴۰۳/۰۵/۲۳ - ۰۱:۴۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۷۲۲
دستگيري ۱۹۳ شرور و اوباش در تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري ۱۹۳ تن از اراذل و اوباش و افراد شرور در پايتخت خبر داد. سردار عباسعلي محمديان در جريان اجراي طرح برخور دبا اراذل و اوباش گفت: همكاران من در سازمان اطلاعات پليس تهران بزرگ پس از انجام روزها كار اطلاعاتي و شناسايي طي ۷۲ ساعته گذشته، ۱۹۳ نفر از افراد شروري را كه اقدام به شرارت و نزاع و درگيري كرده و نظم عمومي را برهم زده و به خيال خود از دست قانون متواري شده بودند، دستگير كردند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري ۱۹۳ تن از اراذل و اوباش و افراد شرور در پايتخت خبر داد. سردار عباسعلي محمديان در جريان اجراي طرح برخور دبا اراذل و اوباش گفت: همكاران من در سازمان اطلاعات پليس تهران بزرگ پس از انجام روزها كار اطلاعاتي و شناسايي طي ۷۲ ساعته گذشته، ۱۹۳ نفر از افراد شروري را كه اقدام به شرارت و نزاع و درگيري كرده و نظم عمومي را برهم زده و به خيال خود از دست قانون متواري شده بودند، دستگير كردند. او با بيان اينكه قدرت‌نمايي و درگيري دسته‌ جمعي، اخلال در نظم عمومي، حمل سلاح، تخريب اموال عمومي، مزاحمت براي مردم و زنان و ... از جمله اقدامات مجرمانه افراد دستگير شده است، گفت: براي دستگيري برخي از اين افراد اقدامات پيچيده‌اي انجام شد. همچنين برخي از اين اشرار در فضاي مجازي نيز فعاليت داشتند و از آنان سلاح‌هاي سرد و گرم نيز كشف شده است. به گفته رييس پليس پايتخت برخي از اين افراد شرور پس از ارتكاب جرم و اطلاع از اينكه از سوي پليس دستگير خواهند شد، به استان‌هاي مجاور فرار كرده بودند كه ما اين افراد را در چهار استان مختلف دستگير كرديم. اين نشان مي‌دهد كه در هر جا شرارتي يا درگيري شود، در نهايت عاملان آن دستگير خواهند شد.


محمديان در ادامه با بيان اينكه همراه داشتن سلاح سرد حتي به اندازه يك چاقو نيز ممكن است در برخي مواقع موجب وقوع يك قتل و جنايت شود، گفت: قانون نگهداري و حمل سلاح نامتعارف چندين سال است كه در مجلس تصويب شده و در كشور اجرا مي‌شود از اين رو به حاملان اين نوع از سلاح‌ها هشدار مي‌دهيم كه پليس با اقدام مجرمانه آنان برخورد جدي خواهد كرد. محمديان همچنين درباره برخي از چاقوها كه با نام يكي دو شهر و استان شناخته مي‌شود نيز گفت: برخي از سلاح‌ها مخصوص قصابي و ... است. البته ما چند صد قبضه سلاح سرد غيرمتعارف را از مغازه‌هاي مختلف در تهران جمع‌آوري كرده‌ايم. فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: مغازه داران بدانند فروختن سلاح‌هاي سرد غيرمتعارف جرم است و اگر به صورت تزييني هم بفروشند مجازات آن براي دفعه اول اخطار و سپس پلمب است. از مردم هم مي‌خواهم كه هرجا ديدند كه سلاح‌هاي سرد غيرمجاز مثل چاقو، قمه، پنجه بوكس و امثالهم به فروش مي‌رسد به پليس خبر دهند تا نسبت به جمع‌آوري آن اقدام شود.