روش‌های نوین تامین مالی درانتظار پروژه‌های شهرهای جدید

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۳۳

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شهرهای جدید به ویژه نسل نوین شهرها اشاره می‌کند و می‌گوید: شرکت عمران شهرهای جدید در این دوره نگاهی آمایشی به شهرهای جدید داشته و تصمیم دارد تا با حرکت به سمت بخش جنوبی کشور و سواحل مکران از فرصت‌های موجود در این ناحیه استفاده کرده و جمعیت را به سمت این مناطق جذب کند. طاهرخانی همچنین از تمایل سرمایه‌گذاران خارجی اعم از ایتالیا، بلژیک، فرانسه و... برای مشارکت در شهرهای جدید خبر می‌دهد و می‌افزاید: مهم‌ترین مساله در این حوزه ریسک تغییر نرخ ارز در کشور است که اگر در سطح کلان بررسی و حل شود، قطعا موج جدیدی از سرمایه‌گذاران برای حضور در این پروژه‌ها از سایر کشورها ایجاد خواهد شد.

او اضافه می‌کند: با توجه به محدودیت اعتبارات بخش دولتی، استفاده از بخش خصوصی در حوزه زیرساخت کشور از جمله شهرهای جدید به‌شدت ضروری است، بنابراین شرکت عمران شهرهای جدید به دنبال ایجاد تنوع در روش‌های سرمایه‌گذاری در این شهرهاست.

به گفته طاهرخانی، شرکت عمران شهرهای جدید هم‌اکنون به دنبال تعیین یک مدل مالی مشخص برای ساخت شهرهای جدید است، چرا که با توجه به مشکلات فراوان احداث شهرهای جدید در سنوات گذشته و رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در این دوره عملیات اجرایی هیچ یک از شهرهای نسل نو بدون تعیین مدل تامین مالی مشخص آغاز نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در تشریح روش‌های نوین تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید بیان می‌کند: ایجاد مراکز محله در تمام شهرها خصوصا در سایت مسکن مهر یکی از رویکردهای شرکت عمران با توجه به رکود بازار ساخت‌وسازهای مسکونی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

 

ارسال نظر