استفاده از فرصت

۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ۰۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۲۱۱
استفاده از فرصت

اگر نگاهی به بورس داشته باشیم متوجه خواهیم شد در یک رکود یا به اصطلاح اصلاح زمانی هستیم که کاملا طبیعی است چراکه یک توافق‌های شفاهی بین ایران و امریکا شکل گرفته است و در نتیجه صادرات نفت ایران بیشتر از قبل شده است و در نتیجه با توجه به آنکه هسته اصلی بورس کامودیتی‌محور است می‌توان این انتظار را داشت سوار بر موج بازار شدن گین خوبی را نخواهد داشت و باید به سراغ تک سهم‌های ویژه رفت. در حال حاضر ما باید بایگین مناسب از بازار اقتصادو جنس هر صنعت و انتظارات را کنار هم قرار دهیم به عنوان مثال اگر نگاهی به صنعت پالایش داشته باشیم متوجه خواهیم شد یک عنصر سرنوشت‌ساز در نوسانات قیمتی این گروه است و انتظار رشد قیمت نفت تا بالای ۸۵ دلار کاملا محتمل است چرا که افزایش در رشد اقتصادی چین در حال وقوع است.

فدرال رزرو تمایلی به افزایش نرخ بهره ندارد و از سوی دیگر عربستان به عنوان یک بازیگر اصلی کاملا عرضه نفت را در کنترل دارد. در گروه فلزات نیز وضع به همین روند است و بعضی شرکت‌ها سود‌سازی‌های خوبی خواهند داشت. گروه بانکی و خودرویی با توجه به ابهام در سردرگمی بیشتر است و گروه سیمانی را می‌توان از خوبهای بازار قلمداد کرد.

حال با نگاهی بر شاخص کل متوجه می‌شویم همچنان آن انرژی لازم برای صعود میسر نیست اما روند سود‌سازی‌ها نیز مانع از کاهش معنادار شاخص کل خواهد شد. پس به‌طور کل شاخص به گونه‌ای شده که نمی‌توان انتظار گین مناسبی داشت چرا که هر تقاضا با عرضه مواجه می‌گردد و این نکته بدیهی است و  در حال حاضر باید به سهام کوچک و متوسط چشم دوخت. حال اگر نگاهی به قیمت‌های جهانی داشته باشیم نیز متوجه خواهیم شد اکثر پارامترهای اقتصادی در حالت رکود است پس برای تحلیل بورس خودمان علاوه بر متغیرهای  داخلی باید به قیمت کامودیتی‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشت و این دقیقا همان نقطه‌ای است که تفاوت‌ها رخ می‌دهد. در حال حاضر بهترین استراتژی برای بازار سود‌های کم و کوتاه‌مدت است. با توجه به ماهیت الاکلنگی بازار باید به تابلو توجه ویژه‌ای داشت و زمانی که بازار نوسان کوتاهی را می‌داد از فرصت‌ها بهره کافی برد.

 

 

ارسال نظر