واگذاری زمین در جزیره بوموسی بدون فرم (ج)

۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ۰۱:۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۹۹۲۹

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرمز یا سبز بودن فرم (ج) برای استفاده از تسهیلات و دریافت زمین ۳۰۰ متری ویلایی در جزیره بوموسی (ابوموسی) ملاک نیست، گفت: در این طرح حتما باید واگذاری زمین، منتج به احداث کامل ساختمان شود و راهی برای سوداگری وجود ندارد. به گفته دوستی، اولویت واگذاری زمین با اهالی و ساکنان فعلی این جزیره است.

بر اساس بند یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد فاقد مسکن کسانی هستند خودشان و افراد تحت تکفلشان (شامل همسر و فرزندان)، از تاریخ ۱۳۸۴/۱/۱ مالک زمین مسکونی یا واحد مسکونی نبوده‌اند و از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲ بهمن ۱۳۵۷) به بعد از هیچ نوع امکانات دولتی و عمومی تامین مسکن مانند زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

برای احراز این شرط، فرمی با عنوان فرم ج طراحی شده است که متقاضیان می‌توانند به صورت بر خط در وبسایت ادارات کل راه و شهرسازی استان محل سکونتشان با تکمیل اطلاعات لازم استعلام فرم ج را درخواست کنند. استعلام این فرم برای افرادی که مصداق فاقدین مسکن مذکور در بند یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشند سبز خواهد بود و برای کسانی که قبلا از امکانات دولتی تامین مسکن استفاده کرده‌اند یا مالک زمین یا واحد مسکونی باشند استعلام فرم (ج) قرمز اعلام خواهد شد. 

 

ارسال نظر